۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق با مدارک جعلی در سیرجان کشف شد

کرمان – فت فتو – فرمانده انتظامی سیرجان از توقیف یک دستگاه تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی در این شهرستان خبر داد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ “مرتضی امیرسبتکی” افزود: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالای پلیس […]

کرمان – فت فتو – فرمانده انتظامی سیرجان از توقیف یک دستگاه تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق با پلمب و مدارک جعلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ “مرتضی امیرسبتکی” افزود: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری محور “سیرجان به بندرعباس یک دستگاه کامیون نفتکش عبوری را به منظور بررسی متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس در بازرسی از این یک کامیون که دارای مدارک و پلمب های جعلی بود ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه سه متهم را که قصد داشتند این محموله را در قالب کالای مجاز به خارج از کشور منتقل کنند، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سیرجان با اشاره به تلاش مضاعف پلیس این شهرستان در زمینه مقابله با قاچاق کالا و هدر رفت سرمایه های ملی تصریح کرد: سوخت های قاچاق به شرکت نفت این شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش فت فتو، قاچاق سوخت در استان کرمان به علت همجواری با استان های مرزی و تفاوت فاحش قیمت سوخت با آن سوی مرزها همچنان ادامه دارد. این درحالی است که بخشی از این سرمایه ایرانیان برای آنکه عده ای به زعم خودشان به سودهای کلان دست یابند، ارزان به آن سوی مرزها ارسال می شود.

سوانح مربوط به قاچاق سوخت در استان کرمان بالاست به طوری که هراز چندوقتی خبرهای سوانح این خودروها و مرگ عاملان قاچاق شنیده می شود.

طرح های مختلفی از جمله ایجاد محدودیت در برداشت روزانه بنزین در جنوب و شرق استان کرمان از چندماه اخیر اجرایی شده و امید می رود که با اجرای طرح های کارشناسی هم زمینه درز سوخت برای قاچاق کاهش یابد و هم سایر شهروندان که در کار قاچاق دخیل نیستند برای مراجعه به جایگاه های سوخت در صف های طولانی معطل نمانند و اذیت نشوند.

آنطور که مسئولان متولی می گویند از جمله منفذهای مهم درز سوخت کارت های آزاد جایگاه هاست که طی چندروز اخیر استفاده از این کارت ها از ساعت ۲۲ تا ۶ بامداد استفاده از آنها در جنوب و شرق استان کرمان ممنوع شده است.

همچنین رصد و نظارت دوربین ها روی خودروهایی که برای سوختگیری به جایگاه های عرضه مراجعه می کنند برای شناسایی افرادی که در روز چند نوبت یا هرروز برای دریافت سوخت مراجعه می کنند در استان کرمان تشدید شده است.

اطلاعاتی در مورد زماندار شدن استفاده از کارت سوخت را به منظور پیشگیری از قاچاق اینجا بخوانید.




۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق با مدارک جعلی در سیرجان کشف شد

منبع: ایرنـا
? ۳۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق با مدارک جعلی در سیرجان کشف شد