فایننشال تایمز: اسرائیل به رهبری هوشیار نیاز دارد که آن نتانیاهو نیست

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان،  وبگاه شبکه الجزیره نوشت: این روزنامه توضیح داد که اسرائیل اکنون دریافته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی، باری بر دوش آن شده است و به نظر می‌رسد که حمله او به غزه با اهداف عمده‌ای که محقق نشده‌اند در حال تزلزل است و وعده او برای «پیروزی […]

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان،  وبگاه شبکه الجزیره نوشت: این روزنامه توضیح داد که اسرائیل اکنون دریافته است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی، باری بر دوش آن شده است و به نظر می‌رسد که حمله او به غزه با اهداف عمده‌ای که محقق نشده‌اند در حال تزلزل است و وعده او برای «پیروزی کامل» دست نیافتنی شده است.

این روزنامه افزود: اگرچه اسرائیل یکی از امضاکنندگان دادگاه کیفری بین‌المللی نیست، اما قضات آن ممکن است درخواست کریم خان دادستان کل برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل را رد کنند و اگرچه قبول این در خواست نیز در دیوان بین‌المللی دادگستری محتمل است که در آن صورت تل آویو با انزوای بین المللی رو به افزایش روبه‌رو خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به اینکه تعدادی از کشور‌های اروپایی متعهد شدند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند آن را یک ضربه “نمادین” به نتانیاهو توصیف کرد که هر گونه صحبت در مورد راه حل دو دولتی را رد خواهد کرد.

فایننشال تایمز گفت که این اعترافات مورد انتظار و فشار‌های قانونی باید زنگ خطری باشد و لحظه‌ای برای اسرائیلی‌های میانه رو تا متوجه شوند که علیرغم همدردی جهانی با اسرائیل به دلیل حمله «هولناک» حماس در هفت اکتبر گذشته، اقدامات دوردست آنها دولت راست کشور را به سمت انزوای بیشتر سوق می‌دهد.

فایننشال تایمز در پایان سرمقاله خود گفت که شرکای اسرائیل از مقاومت نتانیاهو برای ورود کمک‌های بیشتر به غزه ویران شده و عزم او برای ادامه حمله در رفح ناامید شده‌اند.

انتهای پیام/




فایننشال تایمز: اسرائیل به رهبری هوشیار نیاز دارد که آن نتانیاهو نیست

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? فایننشال تایمز: اسرائیل به رهبری هوشیار نیاز دارد که آن نتانیاهو نیست