فرآیند ۳۰ روزه انتخابات در استان کرمان تشریح شد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رحمان جلالی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان کرمان در راستای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان، اظهار داشت: روز گذشته با دستور وزیر کشور فرآیند رسمی انتخابات در کشور آغاز شد و به تبع آن […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، رحمان جلالی ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان کرمان در راستای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهید ایشان، اظهار داشت: روز گذشته با دستور وزیر کشور فرآیند رسمی انتخابات در کشور آغاز شد و به تبع آن استاندار کرمان دستور تشکیل ستاد انتخابات استان را صادر کرد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل جلسه دادند و جدول زمان‌بندی برگزاری فرآیند انتخابات آماده شده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی شده که کل فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای یک فرایند ۳۰ روزه انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه و در یک فرآیند یک روزه تشکیل هیئت‌های مرکزی و شهرستانی را خواهیم داشت، افزود: آغاز ثبت‌نام داوطلبین از دهم خردادماه و در یک فرآیند پنج روزه تا چهاردهم خردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در یک فرآیند هفت روزه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان انجام می‌شود، گفت: ۲۲ خردادماه اسامی داوطلبان توسط وزارت کشور به صورت رسمی اعلام خواهد شد و از روز بیست و سوم خرداد تا ششم تیرماه مهلت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی است.

جلالی با اشاره به اینکه هفتم تیرماه ممنوعیت تبلیغات را داریم و هشتم تیرماه فرآیند اخذ رای را خواهیم داشت، ادامه داد: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود هفته بعد آن یعنی ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات برگزار می‌شود.

وی به فرآیند ثبت‌نام داوطلبان و شرایط یازده‌گانه کاندیداها براساس قانون نیز اشاره کرد و گفت: در ستاد انتخابات استان براساس این جدول زمان‌بندی، آسیب‌شناسی انتخابات قبل و راهبردهای سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت مورد تاکید رهبری نقشه راه ستاد انتخابات از امروز تبیین و اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه در بحث مشارکت، دو قرارگاه جهاد تبیین در راستای تبیین خدمات نظام و روشنگری و قرارگاه رسانه‌ای استان از امروز در استان کرمان آغاز به‌کار خواهند کرد، افزود: اطلس امنیتی حوزه‌های انتخابیه به‌روز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اجرا ۲۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان داریم، ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و ایجاد شور انتخاباتی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور میلیونی خود در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت نشان دادند که انقلاب زنده است، گفت: حضور میلیونی مردم در این مراسم نشان از انتخابات پر شور دارد و مردم ما در هشتم تیرماه برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام/۵۱۱/




فرآیند ۳۰ روزه انتخابات در استان کرمان تشریح شد

منبع: تسنــیم
? فرآیند ۳۰ روزه انتخابات در استان کرمان تشریح شد