پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن گردو در شهرستان بافت

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: امسال پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن گردو را در شهرستان بافت داریم. به گزارش نذیر کرمان از بافت، حسین الهی‌فر رئیس جهاد کشاورزی بافت امروز در همایش دهیاران شهرستان بافت اظهار داشت: سطح کشت کشاورزی در شهرستان بافت ۲۴ هکتار است که ۱۳ هکتار باغی است و‌ از این ۱۳ […]


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: امسال پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن گردو را در شهرستان بافت داریم.

به گزارش نذیر کرمان از بافت، حسین الهی‌فر رئیس جهاد کشاورزی بافت امروز در همایش دهیاران شهرستان بافت اظهار داشت: سطح کشت کشاورزی در شهرستان بافت ۲۴ هکتار است که ۱۳ هکتار باغی است و‌ از این ۱۳ هکتار ۶ هزار هکتار باغ گردو است.

 وی گفت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان بافت رتبه اول و عملکرد رتبه دوم در کشور را داریم و امسال پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن را در شهرستان بافت داریم.

 الهی‌فر عنوان کرد: بر اساس زمان‌ اعلام شده، برداشت گردو انجام شود تا خسارت به محصول آینده گردو‌ وارد نشود و امسال ۱۰ درصد به پسته شهرستان خسارت سرمازدگی داشتیم.

 روستای فاقد گاز تا سال آینده در شهرستان بافت نخواهیم داشت

 فرهاد آراسته‌ فرماندار شهرستان بافت نیز اظهار داشت: برای اولین بار در سال ۱۴۰۱، ۷۰ درصد بودجه شهرستان تخصیص پیدا کرده است و ۳۷ کیلومتر جاده سیرجان به بافت روکش می‌شود.

 وی از خشکسالی و مشکل آبرسانی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: روستای فاقد گاز در یک سال آینده در شهرستان بافت نخواهیم داشت.

 آراسته بیان داشت: دهیاران در کنار مجموعه دولت برای حل مشکلات راهکار بدهند. پایش تصویری روستاها باید پیگیری شود تا امنیت برای مردم روستا ایجاد شود.

 فرماندار شهرستان بافت ابزار داشت: برای نمایندگی مجلس در شهرستان‌های بافت رابر ،ارزوئیه ۹۵ نفر مرد و ۲۲ نفر خانم ثبت‌نام کرده‌اند که چهار درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشتیم و باید تلاش کنیم مشارکت در انتخابات بالا باشد.

 خرید گردو با مجوز دهیاران و اتاق اصناف انجام می‌شود

سرهنگ کریمی فرمانده انتظامی شهرستان بافت نیز در این همایش اظهار داشت: در زمانی که تاریخ برداشت گردو اعلام می‌شود نسبت به برداشت اقدام شود تا جلوی سرقت گرفته شود و خرید گردو با مجوز دهیاران و اتاق اصناف انجام می‌شود و نگهبانی در روستا به وسیله خودیاری انجام شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن گردو در شهرستان بافت

منبع: فــارس
? پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن گردو در شهرستان بافت