جابه‌جایی سالانه ۱۰ هزار تن بار در جنوب کرمان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بار توسط ناوگان خارجی در جنوب کرمان جابه‌جا می‌شود. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: دریافت مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه یکی از کارهای خوبی است که صورت […]



مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن بار توسط ناوگان خارجی در جنوب کرمان جابه‌جا می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مجتبی محمودی شامگاه یکشنبه در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: دریافت مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه یکی از کارهای خوبی است که صورت گرفته زیرا ظرفیت بزرگی برای ناوگان خارجی وجود دارد و هنوز برای استفاده از این ظرفیت فاصله زیادی داریم.

وی افزود: ناوگان خارجی از کشور مقصد به منطقه می‌آید و مستقیم و بدون واسطه بار را بارگیری می‌کند و کارهای مختلف فرآیند صادرات همچون گمرک و بیمه هم در اینجا صورت می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه ناوگان خارجی حمل‌ونقل ما از ۱۷ هزار به ۳۴ هزار دستگاه رسیده است، ادامه داد: سالانه ۴/۵ میلیون‌تن بار در جنوب استان حمل می‌شود که عمدتا تره‌بار و محصولات کشاورزی است.

ابطال ۲۳ موافقت اصولی در راستای مبارزه با فساد

وی با اشاره به صدور ۵۸ موافقت اصولی برای ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی بیان کرد: موافقت‌هایی صادر شده بود ولی کار نمی‌شد و برخی اهداف سودجویانه‌ای را دنبال می‌کردند که در راستای سیاست مبارزه با فساد دولت، ۲۳ موافقت اصولی ابطال شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان یادآور شد: ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۴ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن راه ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که باید طبق قانون احداث کنیم.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۳۵ کیلومتر از این میزان احداث شده و ۲ هزار کیلومتر دیگر باید احداث کنیم.

محمودی اظهار کرد: میانگین احداث راه روستایی در چهار سال، سالی ۴۲ کیلومتر بوده که در این ۲ سال به سالی ۱۲۳ کیلومتر یعنی سه برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته رتبه اول در جذب قیر در کشور را داشتیم، ادامه داد: در حوزه راه روستایی ۱۰۰ قرارداد به مبلغ ۹ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بسته شده است.

همه ظرفیت‌ها را به‌کار گرفتیم

محمودی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای حفظ و نگهداری جاده‌ها قرارداد، منعقد شده است، گفت: ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال هم در اصلاح نقاط پرحادثه قرارداد امضا کردیم.

وی افزود: سیاست را بر این گذاشتیم از همه ظرفیت‌ها از جمله بسیج، معادن، بنیاد علوی، سازمان ایمیدرو و ارتش استفاده کنیم و منتظر تصویب اعتبارات نماندیم.

محمودی اضافه کرد: میاینگین قراردادهای چهار سال قبل سالی یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود اما در ۲ سال اخیر ۲۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۵۷ قرارداد در حوزه راهدارای برای جنوب کرمان قرارداد بستیم.

وی اذعان کرد: پروژه‌هایی که ۱۸ تا ۲۰ سال برزمین مانده و به اتمام نرسیده بود را یا به بهره‌برداری رساندیم یا ساخت برخی را دوباره از سر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اضافه کرد: یکی از این مسیرها جاده قلعه گنج_ رمشک _فنوج بود که انجام شد و فقط ۶ کیلومتر آن مانده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خارج از وظیفه خود که فقط ساخت راه‌های روستایی است در حوزه راه‌های اصلی هم اقدام کردیم.

منبع: نذیر کرمان
انتهای خبر/ طهماسبی


جابه‌جایی سالانه ۱۰ هزار تن بار در جنوب کرمان

منبع:آرمـان
? جابه‌جایی سالانه ۱۰ هزار تن بار در جنوب کرمان