پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت […]

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، درباره فعالیت های انجام شده در فضای علمی ایران گفت: در ایران حدود ۴ نسل آموزشی و تحصیلی شکل گرفته است. نسل اول، نسل آموزشی است. اما نقطه شروع کار دانشگاه تربیت مدرس، نسل دوم آموزشی یعنی تربیت پژوهشگر است.

نادری منش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم آموزش، نسلی است که دانشگاه های کارآفرینی و پژوهشگری را در کشور تشکیل داده است. 

وی افزود: در کشور حدود ۱۳ پارک علم و فناوری درحال فعالیت است که در این میان،  دانشگاه تربیت مدرس از جمله پارک های علم و فناوری  دارای گرید۲ است.

نادری‌منش به ظرفیت های فناورانه پارک تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت مختلف در ۵ شاخه غذا، سلامت، انرژی، آی‌تی و زیست فناوری و بیو تکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال گذشته به‌عنوان هاب تعاملات علمی بین المللی کشور با کشور های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان شدیم.

وی یاد آور شد: هدف از برگزاری این همایش شناخت دو طرفه هر دوکشور از ظرفیت های علمی است، این شناخت می‌تواند منجر به شکل‌گیری صندوق‌های مشترک و برخی مراکز دیگر برای نشر بیشتر دانش و همکاری های علمی بین دو کشور ازبکستان و ایران شود.

نادری‌منش، اشاره کرد: امیدواریم محدودیت های تحریمی و علمی میان کشورهای دوست و همسایه از جمله ازبکستان، از بین برود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس در پایان گفت: فضای بین‌المللی یکی از مهم ترین فضاها برای ما است و امیدواریم بتوانیم همکاری های بین‌المللی دانشگاه های داخل کشور را با دانشگاه های ازبکستان گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/




پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر