سُفرایی که حتی نام کرمان برایشان برهوت بود

کرمان آیدکس اولین روز کاری خود را به‌گونه‌ای گذراند که ظرفیت‌های آن مورد تعجب سُفرا و سرمایه‌گذاران خارجی بود زیرا تصورشان از کرمان شهری بادیه‌نشین بود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ همایش سه روزه کرمان آیدکس که از عصر روز دوشنبه با حضور ۱۸۰ میهمان خارجی کار خود را آغاز […]


کرمان آیدکس اولین روز کاری خود را به‌گونه‌ای گذراند که ظرفیت‌های آن مورد تعجب سُفرا و سرمایه‌گذاران خارجی بود زیرا تصورشان از کرمان شهری بادیه‌نشین بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ همایش سه روزه کرمان آیدکس که از عصر روز دوشنبه با حضور ۱۸۰ میهمان خارجی کار خود را آغاز کرده است و امروز که اولین روز خود را پشت سر گذاشته است همچنان پر شور و با اشتیاق درحال برگزاری است.

در اولین روز از این همایش که از ساعت هفت صبح  آغاز و با معرفی پنل‌های سرمایه‌گذاری یکی پس از دیگری به شب رسید، دستاوردهای مفیدی را برای استان داشت.


در کنار معرفی پنل‌ها و بررسی مباحث تخصصی آنها در حوزه‌های آی تی و برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره…. نمایشگاه محصولات صنعتی، معدنی و حتی کشاورزی هم در حال برگزاری است تا نمایندگان خارجی نیز به جز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با محصولات استان هم آشنا شوند.

در این نمایشگاه شرکت‌ شهرک‌های استان کرمان حضور دارد و یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی و محصولاتش را معرفی می‌کند مس و فولادی‌ها هم سردمدار هستند از آنجایی که محصولات کشاورزی و صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای دارند سبب شده است یک غرفه بزرگ را به خود اختصاص دهند.

در کنار این نمایشگاه دیدار سفرا و وزرا با مسئولان استانی نیز مورد توجه است که به اختصار آنها را نیز بیان خواهیم کرد.

اولین دیدار امروز متعلق به کیم جونپیو سفیر کره جنوبی بود که با معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کرمان دیدار کرد، وی البته اولین کسی بود که به کرمان وارد شد و بسیار علاقه‌مند به این شهر است، او بیان کرده بود که؛ قبل از سفر تصور می‌کردم کرمان شهری خشک و با امکانات کم است، اما در این سفر با ظرفیت‌های این استان آشنا شدم زیرا در حوزه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی حتی از بازار و هتل تاریخی کاروانیکا نیز بازدید کرده بود و نسبت‌به ظرفیت‌های گردشگری کرمان آگاهی بیش‌تری پیدا کرده بود و در دیدار با امیر حسن‌زاده گفته بود که به گردشگران کره‌ای توصیه می‌کنم در سفر به ایران کرمان را حتما ببینند.


مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز ضمن بازدید از غرفه‌های کرمان عنوان کرد: یکی از مسیرهای تحقق شعار سال بازار سرمایه است، طی یک‌ سال گذشته در بخش خصوصی و دولتی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی دولت و بخش خصوصی را انجام دادیم که این عدد با وجود همه بی‌مهری‌ها رخ داد اما امسال یک هدف‌گذاری بسیار بزرگی داریم تا دو برابر سال گذشته تامین مالی انجام دهیم.


استاندار کرمان نیز با سفیران بلاروس و ازبکستان دیدار و  اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه کرمان در حوزه‌های معدنی، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و … فرصت‌های بسیار خوبی را برای توسعه همکاری‌های چندجانبه با کشورهای مختلف در اختیار این استان قرار داده است.



امیر حسن‌زاده نیز در دیدار با سفرای کشورهای بلاروس، ازبکستان و کره جنوبی بر لزوم شناسایی و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کرمان برای رساندن این استان به جایگاه اصلی خود تاکید کرد و افزود: کرمان آیدکس ۲۰۲۴، مجالی را فراهم آورده که فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی این استان با نگاهی موشکافانه و دقیق بررسی شود و در قالب یک بسته کامل سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار گیرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کره‌ای‌ها در سال‌های گذشته در کرمان سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داده‌اند، گفت: ما خواستار ادامه فعالیت سرمایه‌گذاران این کشور در استان هستیم و از کره‌ای‌هایی که می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها ورود کنند، استقبال خواهیم کرد.

علی فکری معاون وزیر اقتصاد نیز در دیدار با استاندار کرمان به ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، گردشگری و اقتصادی استان اشاره و  عنوان کرد: کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور، یکی از مهم‌ترین مکان‌های سرمایه‌گذاری خارجی است که می‌تواند به قطب جذب سرمایه‌گذارهای در ابعاد مختلف تبدیل شود.

وی افزود: به‌منظور بررسی وضعیت جذب سرمایه‌گذار در منطقه و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به شهرستان بم نیز امروز سفر کردم تا زیرساختاهای منطقه را از نزدیک ببینم زیرا تمامی قطعه‌سازان در سطح کشور و قطعه‌سازان ایران طرف قراردادی در کشور خارجی دارند بنابراین به‌زودی سرمایه‌گذاری مشترک در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد به حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و افزود: سعی می‌کنیم در زمینه‌های مختلف  از جمله خودروسازی تمام حمایت‌ها صورت گیرد.

کرمان آیدکس هنوز دو روز دیگر فرصت دارد تا بتواند ظرفیت‌های خود را به سرمایه‌گذران معرفی کند و چالش‌های خود را نیز با حضور کارشناسان خبره به‌صورت تخصصی بررسی و رفع کند امیدواریم در انتهای این همایش دستاوردهای خوبی برای استان ایجاد شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


سُفرایی که حتی نام کرمان برایشان برهوت بود

منبع:آرمـان
? سُفرایی که حتی نام کرمان برایشان برهوت بود