خط و نشان مرعشی برای نامزدهای اصلاح‌طلب!

سید حسین مرعشی گفت: وای به حال شما اگر بعد از انتخابات به مردم پشت کنید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و مردم باشید. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید حسین مرعشی عصر امروز در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تالار فرهنگ و هنر ارشاد گفت: […]


سید حسین مرعشی گفت: وای به حال شما اگر بعد از انتخابات به مردم پشت کنید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و مردم باشید.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید حسین مرعشی عصر امروز در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تالار فرهنگ و هنر ارشاد گفت: در صحنه سیاسی بین‌المللی ایران وضعیت به‌گونه‌ای است که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در برابر خطرات جدی بیمه کند؛ اینکه مقام معظم رهبری در هفته‌های اخیر نکاتی را درمورد انتخابات گوشزد کردند نشان‌دهنده همین نکات امنیتی است.

وی افزود: شرایط سیاسی منطقه وارد یک ‌فاز جدید شده است. در تمامی حوزه‌های مقاومت که ایران مستقیم یا غیرمستقیم حضور دارد ما وارد یک جنگ نیابتی با آمریکا هستیم.

مرعشی با ذکر یک نمونه از سال‌های گذشته گفت: یاد می‌کنم از حادثه‌ای که قبل از حمله آمریکا به عراق اتفاق افتاد؛ نتانیاهو در سفری به واشنگتن جمله‌ای گفت که تیتر رسانه‌ها شد؛ بغداد آدرس غلط است؛ آدرس درست تهران است. آمریکایی‌ها صرفاً به دلیل اینکه انتخابات برگزار شده بود و مشارکت ۷۲ درصد بود؛ تحلیل کرد که مردم پشتیبان نظام رسمی کشور هستند؛ علی‌رغم اصرار اسرائیلی‌ها ایران را کنار گذاشتند.

وی عنوان کرد: در این انتخابات با چند واقعیت تلخ مواجه هستیم؛ اول اینکه نهادهای حاکمیتی به‌خوبی متوجه اهمیت حضور مردم هستند؛ اما لوازم این امکان را نپذیرفتند و حاضر نشدند در اکثر حوزه‌ها فرصت رقابت را ایجاد کنند. در واقع ما می‌خواهیم به حاکمانی کمک کنیم که خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند. درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا و تغییر فاز جنگ نیابتی به جنگ واقعی یعنی سرمایه‌گذاری‌های ایران پودر شود و ایران به ۴۰ سال قبل برگردد.

مرعشی گفت: دیگر ایران مانند سابق نیست که بشود با کپسول گاز در خانه‌ها دادن وضعیت را سروسامان داد؛ پس اگر در انتخابات شرکت می‌کنیم به‌خاطر حاکمان نیست به‌خاطر مردم است؛ حق این مردم نیست که به‌خاطر یک ندانم‌کاری تمام زیرساخت‌هایشان از بین رود. مردم آن‌قدر از تورم و فشارهای سنگین خسته هستند که گاهی تصمیماتشان علیه خودشان است. ۶ سال است که تورم بالای ۴۵ درصد را تحمل می‌کنند و ما باید این را به مردم توضیح دهیم.

مرعشی با انتقاد از موضع برخی سیاستمداران نیز گفت: البته برخی از سیاسیون هم فکر می‌کنند اگر مشارکت زیر ۳۰ درصد برسد حاکمیت فضا را باز می‌کند؛ اما چطور ممکن است یک فرد سیاسی خطر مشارکت کم را نبیند.

مرعشی در خصوص انتخابات کنونی اظهار کرد: من خیلی خوشحالم که در استان کرمان با این فرمانی که در انتخابات حرکت کردیم بر خلاف اکثر استان‌های کشور از ۱۰ کرسی استان ۹ کرسی رقابتی است، و این تبدیل به سندی شد که با وجود همه سخت‌گیری‌ها هنوز می‌شود با یک فرمان عاقلانه حرکت کرد تا فضا به نفع مردم باز بماند.

مرعشی خطوط قرمز فعالیت سیاسی و نمایندگان اصلاح‌طلب را این‌طور توصیف کرد: در حزب تاک خط‌قرمز ما اول زاویه داشتن با رهبری و نظام است و خط‌قرمز دوم فساد مالی است ما اینجا دنبال افراد غیرشفاف و پاچه‌ورمالیده نیستیم و خط‌قرمز بعدی هم فساد اخلاقی است.

سید حسین مرعشی با هشدار به نیروهای سیاسی استان کرمان گفت: اگر فرصت انتخابات را بسوزانید روز بعد از انتخابات آن‌ها را افشا می‌کنم، هیچ‌کس حق ندارد با فرصت مردم به‌خاطر خودخواهی خودش بازی کند.

وی خطاب به دو کاندیدای اصلاح‌طلبان در حوزه کرمان و راور هشدار داد: وای به حال شما اگر بعد از انتخابات به مردم پشت کنید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و مردم باشید.

مرعشی در پایان خطاب به نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب استان گفت: همهٔ انسان‌ها آزادند مسیر زندگی سیاسی را انتخاب کنند و من در طی زمان یاد گرفتم دموکرات باشم هرکسی که می‌خواهد به هر ستادی برود، برود اما بازی دوگانه نکنند، برای ما اولویت حفظ کادرهای سیاسی ما است. آقای حسن‌پور سفره رنگین‌تری دارد؟ آقای پورابراهیمی شانس بیشتری دارد؟ برای ما مهم نیست، ما در پیروزی با هم بودیم در شکست هم باهم خواهیم بود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب





خط و نشان مرعشی برای نامزدهای اصلاح‌طلب!

منبع: فــارس
? خط و نشان مرعشی برای نامزدهای اصلاح‌طلب!