دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان افتتاح شد

فت فتو/کرمان آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، فرماندار، رئیس شورای شهر و شهردار رفسنجان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، جمعی از مدیران مسئول و اصحاب رسانه و مسئولان شهرستان در مجتمع افصح هجری برگزار شد. روح‌الله بادپروا رئیس […]

فت فتو/کرمان آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان، فرماندار، رئیس شورای شهر و شهردار رفسنجان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، جمعی از مدیران مسئول و اصحاب رسانه و مسئولان شهرستان در مجتمع افصح هجری برگزار شد.

روح‌الله بادپروا رئیس خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان شامگاه ششم مردادماه در این آیین، گفت: خانه مطبوعات رفسنجان و انار در حال حاضر ۱۰۰ نفر عضو  دارد که ۷۵ نفر عضو اصلی و ۲۵ نفر عضو افتخاری هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان رفسنجان دارای ۹ رسانه مکتوب (سه ماهنامه و ۶ هفته نامه) و ۱۲ پایگاه خبری فعال است و ۵ پایگاه خبری در نوبت اخذ مجوز هستند.

رئیس خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان ساماندهی اعضاء و رفع مشکلات عضویت در خانه مطبوعات، اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی به خبرنگاران و همکاری با دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری آزمون دوره های خبرنگاری با همکاری خانه مطبوعات استان را از اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر اعلام کرد.

وی از همکاری شهرداری در خصوص واگذاری مکان و مجتمع مس رفسنجان در تجهیز امکانات و وسایل برای راه‌انداری دفتر خانه مطبوعات شهرستان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ها و خبرنگاران گامی موثری در راستای امور صنفی اصحاب رسانه برداشته شود.

محمدرضا نژادحیدری رئیس خانه مطبوعات استان کرمان نیز در آیین افتتاحیه نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان اظهار کرد:  پیگیر راه اندازی موزه مطبوعات در استان هستیم که در صورت ایجاد آن گام موثری در شناخت مطبوعات استان به مردم برداشته خواهد شد.

وی در ادامه از راه اندازی نمایندگی های خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و سیرجان ابراز خرسندی کرد که می تواند گام موثری در جهت تمرکز زدایی و ارائه خدمات بیشتر به اصحاب رسانه باشد.

نژادحیدری مسئله بیمه را از مهمترین مشکلات خبرنگاران دانست و افزود: در سال های ۶۰ به بعد با موج بزرگ انفجار اطلاعات و شکل‌گیری رسانه‌های نوین روبرو بودیم و پایگاه‌های خبری و نشریه‌های الکترونیکی روی کار آمدند که قطعا باید کارمندان این نوع رسانه ها هم تحت حمایت قانون مطبوعات مانند نشریه های مکتوب قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اصحاب رسانه سطح درآمد پایین دارند و پرداخت حق بیمه آزاد برایشان دشوار است انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی این مسئله را مشابه مطبوعات مکتوب ببینند لذا طی سال‌های اخیر با دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم که قول پیگیری داد.

انتهای پیام




دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان افتتاح شد

منبع: ایـسنا
? دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان افتتاح شد