سیل در راور ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت

به گزارش نذیر کرمان، بارندگی‌های سیل‌آسا در روزهای گذشته، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان راور خسارت وارد کرد. آسیب به قنات‌ها، کانال‌های آب، مزارع و باغات رضا عباسی، فرماندار راور، با بیان جزئیات خسارات، گفت: ۱۴ رشته قنات در این سیل‌ها آسیب دیده و ۴ میلیارد تومان خسارت به بار […]

به گزارش نذیر کرمان، بارندگی‌های سیل‌آسا در روزهای گذشته، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان راور خسارت وارد کرد.

آسیب به قنات‌ها، کانال‌های آب، مزارع و باغات

رضا عباسی، فرماندار راور، با بیان جزئیات خسارات، گفت: ۱۴ رشته قنات در این سیل‌ها آسیب دیده و ۴ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است. همچنین سیل به کانال‌ها و لوله‌های آب کشاورزی ۵ میلیارد تومان خسارت زده و به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و دام‌ها نیز ۹ میلیارد ریال آسیب رسانده است.

تخریب باغ‌ها و راه‌های عشایری

در پی این بارندگی‌ها، ۲۰ هکتار از باغ‌های زیتون و پسته نیز تخریب شده که برآورد اولیه خسارات آن یک و نیم میلیارد تومان است. همچنین ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان راور نیز در اثر سیل تخریب شده است.

تخریب بندهای انحرافی و ابنیه راهداری

سیل همچنین به بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور آسیب زده و در مجموع بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان خسارت به بار آورده است.

علاوه بر این، سیل و نوسانات دمایی به ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته، به ویژه رقم کله قوچی، آسیب زده و باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده است. این موضوع نیز به تنهایی ۱۴۴۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

جمع‌بندی:

بارندگی‌های اخیر در شهرستان راور خسارات سنگینی به بخش‌های مختلف، به خصوص کشاورزی، راه‌ها و دام وارد کرده است.

کلمات کلیدی: سیل، راور، خسارت، کشاورزی، راه، دام، قنات، کانال آب، مزارع، باغات، راه‌های عشایری، بندهای انحرافی، ابنیه راهداری، نوسانات دمایی، باغات پسته

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

منبع: ایـسنا
? خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور