معرفی بیش از ۲۰۰ پروژه آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برگزاری دومین دوره همایش سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»، اظهار داشت: این همایش یک رویداد مهم برای تحول و توسعه استان است و اگر بخواهیم کاهش تورم، افزایش تولید و افزایش اشتغال را داشته باشیم مهمترین و […]

محمدمهدی فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به برگزاری دومین دوره همایش سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»، اظهار داشت: این همایش یک رویداد مهم برای تحول و توسعه استان است و اگر بخواهیم کاهش تورم، افزایش تولید و افزایش اشتغال را داشته باشیم مهمترین و حتی تنها راهکار آن سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه تنها با سرمایه‌گذاری است که اشتغال ایجاد می‌شود و معیشت مردم بهبود پیدا می‌کند، گفت: باید در محیطی فراهم می‌شود که پیش برنده کسب و کار باشد و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

استاندار کرمان بیان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که مهمترین آن در حوزه معدنی و صنعتی پس از آن حوزه کشاورزی و گردشگری و حمل و نقل و لجستیک است که امکان سرمایه‌گذاری در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان کرمان با همراهی صنایع و معادن و دستگاه‌های دولتی استان این همایش را با هدف معرفی ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران و افراد علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است، ادامه داد: این ظرفیت‌ها باید معرفی شود تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان ایجاد شده و در کنار آن جهش تولید اتفاق بیفتد و تولید رونق رقم بخورد.

فداکار با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان با سطح سرمایه‌گذاری مورد نیاز، میزان اشتغالی که ایجاد می‌کند، زمان مناسب برای بازگشت سرمایه، نرخ سود و دیگر موارد در این همایش به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود، ادامه داد: در کنار آن زیرساخت‌ها و موارد دیگر مورد نیاز و ظرفیت‌های استان نیز بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی نقاط استان ظرفیت‌هایی وجود دارد اما برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای آن باید صنایع پایین دستی آن ایجاد شود، گفت: عمده این سرمایه‌گذاری‌ها متکی به مردم و شرکت‌های خصوصی است و بخش دولتی نقشی در این سرمایه‌گذاری ندارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخش دولتی تنها زیرساخت‌ها را فراهم کرده و در حوزه اخذ مجوزها کمک و تسهیل‌گری می‌کند، افزود: دوره‌های مختلفی در این چند روز در حوزه‌های مختلفی چون تامین مالی، دانش‌بنیان و غیره همزمان با این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




معرفی بیش از ۲۰۰ پروژه آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? معرفی بیش از ۲۰۰ پروژه آماده سرمایه‌گذاری در استان کرمان