حق استان کرمان بیش از این است/ دامنه فعالیت جهاددانشگاهی توسعه یابد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: با توجه به سهم کرمان در GDP، ثروتمندی این خطه و …؛ حق استان بیشتر از این است و باید جزء پنج استان اول در حوزه اقتصادی باشد. صادق سلطانی نژاد به مناسبت چهل و سومین سال تشکیل جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار با […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: با توجه به سهم کرمان در GDP، ثروتمندی این خطه و …؛ حق استان بیشتر از این است و باید جزء پنج استان اول در حوزه اقتصادی باشد.

صادق سلطانی نژاد به مناسبت چهل و سومین سال تشکیل جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار با خبرنگاران نذیر کرمان و رئیس، معاونان و کارکنان جهاددانشگاهی استان کرمان دیدار کرد و این مناسبت‌ها را به جهادگران این نهاد و خبرنگاران تبریک گفت.

او با اشاره به گزارش عملکرد جهاددانشگاهی گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان با جهاددانشگاهی نقاط مشترکی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در ادامه بیان کرد: الگوی تامین مالی و رشد توسعه اقتصادی باید در کشور به شکل مطلوب تعریف و مشابه آن الگو در استان‌ها به تناسب ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها پیگیری شود.

او با اشاره به حوزه اقتصادی در کرمان، در ادامه توجه به صنایع پایین دستی را یک ضرورت برای استان دانست و اظهار کرد: صنایع بزرگ اقتصادی استان، به لحاظ توانمندسازی و ثروتمند کردن استان(با پرداخت مالیات و صورت های مالی و …) کمک‌هایی کردند، اما توجه به صنایع پایین دستی بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و … باید در دستور کار همه تصمیم‌گیران استان باشد.

سلطانی نژاد دانش بنیان بودن و صادرات محور بودن کالاهای تولیدی استان را الزامی دانست و گفت: این مهم باید جزء اولویت‌های تصمیم‌گیران استان باشد.

او در ادامه با اشاره به ضعف‌های استان کرمان در بخش های مختلف تصریح کرد: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها برای پیشرفت استان الزامی است و همه دستگاه‌های خدمت رسان باید در این راستا تلاش کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با انتقاد از وجود نقاط کور آنتن‌دهی تلفن همراه تاکید کرد: تکمیل فیبر نوری استان اولویت توسعه استان است. باید در ریل گداری اقتصادی جدید استان تکمیل زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد.

او بیان کرد: درآمدهای استانی(بخش مالیاتی و بخش کوچکی مربوط به دستگاه های اجرایی به جز حقوق دولتی و گمرکی) ۳۲.۵ همت(هزار میلیارد تومان) است و این ثروتمندبودن و توانمند بودن استان را اثبات می کند اما سوال اینجاست که آیا توانسته‌ایم از این ظرفیت و ثروت در جهت رفاه، آسایش و توسعه استفاده کنیم؟ خیر؛ به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم قطعا فاصله زیادی با این موضوع داریم.

سلطانی نژاد، از وضعیت فضای کسب و کار استان سخن به میان آورد و تصریح کرد: کرمان در فضای کسب و کار وضعیت بسیار نامطلوبی داشت و جزء آخرین استان‌های کشور بود که اکنون اصلاح روند آن با همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی آغاز شده و اکنون در حوزه فضای کسب و کار وضعیت رو به رشدی داریم.

او اعتقاد دارد: با توجه به سهم کرمان در GDP، ثروتمندی و … حق استان بیشتر از این است و باید جزء پنج استان اول در حوزه اقتصادی باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان خطاب به جهادگران جهاددانشگاهی استان گفت: باید دامنه کارهای ارزشمند جهاددانشگاهی به کف جامعه برسد.

او بیان کرد: در بهره‌وری عقب هستیم که باید بهره‌وری در همه بخش‌ها ایجاد شود.

سلطانی‌نژاد عدم توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری را یکی از موضوعاتی دانست که در کرمان به آن توجه نشده و بیان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اولویت‌بندی نشده بود و در سال گذشته با احصاء ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، باعث شد که رتبه اول در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کنیم.

او افزود: در چهار ماهه اول امسال هم همین وضعیت را در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی داریم، به‌طوری که حدود ۴۹ میلیون و ۹۲۰ هزار دلار طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری در استان داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان این مطلب که بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری کامل شناسایی نشده و جهاددانشگاهی در این زمینه مخصوصا اولویت‌های بخش صنعت و معدن می‌تواند کمک کند.

او تاکید کرد: با فناوری‌ها و تکنولوژی جدید و دانش بنیان باید تولیدات را صادرات محور کنیم.

سلطانی‌نژاد در ادامه عنوان کرد: در درگاه ملی صدور مجوزها بالغ بر ۱۶ هزار درخواست الکترونیکی صادر کردیم بدون اینکه فرد به جایی مراجعه کند.

او مهارت سربازان را یکی از موضوعات اساسی دانست و بیان کرد: طبق رصد ما در برخی از بخش‌ها نیروی کار متخصص نداریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد خبرگزاری نذیر کرمان در استان کرمان گفت: خبرنگاران نذیر کرمان همواره در صحنه حضور داشته و اخبار را به خوبی پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان کرمان به ویژه در گردشگری افزود: به کمک خبرنگاران برای معرفی استان نیاز داریم تا در رونق اقتصادی تاثیر بگذارند.

به گزارش نذیر کرمان، دکترمهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این نشست نوآوری فناورانه را یکی از ابزار پیشرفت در جامعه ذکر و تصریح کرد: باید بتوانیم با فناوری‌های جدید گام‌های موثری در راستای رهنمود سال (مهار تورم، رشد تولید) برداریم.

وی ادامه داد: طرح “جهاد بومی سازی” ذیل پروژه کارخانه نیمه صنعتی فرآوری مواد معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جهاددانشگاهی استان کرمان مطرح شده که ان‌شاءالله خیرات و برکات فروانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت و رهنمود سال با اجرای طرح جهاد بومی سازی در جهاددانشگاهی استان کرمان محقق می‌شود.
 
دکتر بازمانده افزود: بیش از دو سال پژوهشگران ما در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی روی بررسی‌های فنی و اقتصادی فراوری منابع کم عیار معدنی کار کرده‌اند و نتیجه آن احداث کارخانه فرآوری آهن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۳۵ کیلومتری شهر کرمان است که در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.
 
 وی یکی از رویکردهای جهاددانشگاهی استان کرمان را صنعت و معدن ذکر و تصریح کرد: با توجه به پرسنل توانمند و متخصصی که در این مجموعه وجود دارد، در این راستا می‌توانیم نیروی محرک قدرتمندی برای این صنف محسوب شویم و خدمات متعددی از جمله آموزش، مشاوره، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و … را به فعالان حوزه صنعت و معدن ارائه دهیم.
 
بازمانده ضمن برشمردن فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان کرمان، گفت:  این نهاد توانسته با ارائه خدمات متعدد از جمله برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوعات پژوهشی مورد نیاز جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه صنعت‌کاران و معدنکاران با رویکرد کارآفرینی، ارائه خدمات متعدد دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، کامپوزیت و …، ارائه مشاوره به اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های گوناگون و … توانمندی خود را در این خصوص به خوبی به نمایش بگذارد و همیشه آمادگی خود را جهت انجام طرح ها و پروژه‌های مختلف اعلام نموده و در این زمینه نیز بسیار موفق وارد شده است.
 
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار، از خبرگزاری‌های نذیر کرمان و ایکنا به عنوان دو رسانه موفق در استان یاد کرد و افزود: خوشبختانه این دو رسانه در مجموعه جهاددانشگاهی توانسته اند به خوبی در راستای رسالت خبری خود فعالیت و اعتماد مخاطبین را جلب کنند.

انتهای پیام




حق استان کرمان بیش از این است/ دامنه فعالیت جهاددانشگاهی توسعه یابد

منبع: ایـسنا
? حق استان کرمان بیش از این است/ دامنه فعالیت جهاددانشگاهی توسعه یابد