توسعه شبکه گازرسانی در جیرفت دستخوش عدم تعامل بین‌بخشی/ جذب ۵۰۰ نیرو طی ۵ سال

نذیر کرمان/کرمان رئیس شرکت گاز جیرفت عدم همکاری بین‌بخشی را عامل وفقه طولانی گازرسانی در این شهرستان دانست که در حال حاضر این مهم با سرعت هر چه تمامتر در حال انجام است.  فرامرز قاسم زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به توقف گازرسانی طی چند سال گذشته به دلیل عدم […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس شرکت گاز جیرفت عدم همکاری بین‌بخشی را عامل وفقه طولانی گازرسانی در این شهرستان دانست که در حال حاضر این مهم با سرعت هر چه تمامتر در حال انجام است. 

فرامرز قاسم زاده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به توقف گازرسانی طی چند سال گذشته به دلیل عدم تعامل و همکاری برخی ادارات در جیرفت بیان کرد: از ۲۰ هزار علمک نصب شده در شهرستان جیرفت تعداد ۱۰ هزار علمک با تعامل و همکاری بین‌بخشی با سرعت انجام شده لذا اگر شاهد تعلل در توسعه شبکه گازرسانی بودیم، به عدم همکاری‌ها برمی‌گردد. 

وی به سنگ اندازی‌ها و عدم همکاری با شرکت گاز اشاره کرد که باعث شده پیمانکاران چندین پروژه قراردادهای خود را فسخ کنند و وقفه طولانی در روند گازرسانی به شهرستان اتفاق افتاد.

 قاسم زاده با اشاره به اینکه در گذشته فقط ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۶ کیلومتر خط تغذیه اجرا شده بود، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۰ کیلومتر خط تغذیه انجام شده و ایستگاه‌های شهری از دو به پنج عدد افزایش یافته و دو ایستگاه دیگر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همکاری مسئولان جیرفت و عنبرآباد را برای برقراری تعامل بین دستگاهی و رفع معارضات موجود در مسیر خطوط انتقال گاز مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر تلاش و همکاری نبود شاید هنوز بخش عمده‌ای از مناطق روستایی خصوصاً در شهرستان جیرفت از نعمت گاز برخوردار نبودند.

قاسم زاده سرعت اجرای پروژه‌ها را در حال حاضر مثبت ارزیابی کرد و افزود: بزرگترین پروژه شبکه‌گذاری در شهرستان جیرفت و در مناطق مختلف به طول ۶۰۰ کیلومتر در حال اجراست که بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و مابقی نیز با سرعت در حال انجام است.

رئیس شرکت گاز جیرفت رتبه اداری این شرکت را متناسب با شرکت گاز کرمان دانست و گفت: با پیگیرهای صورت گرفته و نظرات کارشناسی، مجوز جذب ۵۰۰ نیرو طی پنج سال آینده برای این مجموعه اخذ شده که کار زیربنایی بزرگی محسوب می‌شود. ضمن اینکه ساختمان اداری شرکت گاز شهرستان جیرفت در حال احداث است.

وی خطوط باقیمانده انتقال در شهر جیرفت را ۱۲۴ کیلومتر و در روستاها ۱۲۷ کیلومتر ذکر کرد و گفت: گازکشی شهر ساردوئیه و ۱۰ روستای توابع آن و تمامی انشعابات آنها انجام شده و حدود ۸۰ درصد مشترک شده‌اند و باقیماند بخش ساردوئیه شامل محور سه چشمه، محور گور و محور هنزا به طول ۳۸۴ کیلومتر پیمان در حال اجراست.

وی گفت: گازرسانی به بخش اسفندقه قرار بود از خط قنات ملک انجام شود اما با توجه به تجربیاتی که وجود داشت و باعث وجود اُفت فشار در فصل سرد سال می‌شد، با تعامل بین دستگاهی و همکاری‌های بین بخشی از طریق خط بلوک انجام و به نتیجه رسیده است. 

قاسم زاده از مردم خواست ضمن توجه به توصیه‌های کارشناسان شرکت گاز و توجه به ایمنی‌های لازم، نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند.

انتهای پیام 




توسعه شبکه گازرسانی در جیرفت دستخوش عدم تعامل بین‌بخشی/ جذب ۵۰۰ نیرو طی ۵ سال

منبع: ایـسنا
? توسعه شبکه گازرسانی در جیرفت دستخوش عدم تعامل بین‌بخشی/ جذب ۵۰۰ نیرو طی ۵ سال