تجارت خارجی ایران در فروردین ۴۸ درصد رشد کرد

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. این آمار نشان‌دهنده جهشی قابل توجه در فعالیت‌های تجاری […]

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

این آمار نشان‌دهنده جهشی قابل توجه در فعالیت‌های تجاری ایران است، به خصوص با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از فروردین ماه در ایران تعطیلات نوروز بوده است. نکته قابل توجه دیگر مثبت بودن تراز تجاری کشور حتی بدون احتساب نفت است که نشان‌دهنده تنوع صادراتی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

جهرمی در ادامه این خبر آورده است: “رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین ماه، نشان‌دهنده عزم دولت سیزدهم برای توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها و رفع موانع تجارت است. این امر در کنار سایر اقدامات اقتصادی دولت، به رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم کمک خواهد کرد.”

این خبر امیدوارکننده می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای اقتصاد ایران باشد. با ادامه روند صعودی تجارت خارجی، می‌توان انتظار داشت که شاهد رشد اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش وابستگی به واردات باشیم.

در ادامه به برخی از نکات کلیدی این خبر اشاره می‌شود:

  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل
  • تراز تجاری مثبت حتی بدون احتساب نفت
  • نشان‌دهنده عزم دولت برای توسعه روابط اقتصادی و رفع موانع تجارت
  • کمک به رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم
  • امید به روزهای بهتر برای اقتصاد ایران

کلمات کلیدی: تجارت خارجی، ایران، فروردین ۱۴۰۳، رشد ۴۸ درصدی، تراز تجاری مثبت، دولت سیزدهم، توسعه روابط اقتصادی، رفع موانع تجارت، رونق تولید، ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم، اقتصاد ایران

تجارت خارجی کشور در فروردین‌ به رشدی ۴۸ درصدی رسید

منبع: بــرنا
? تجارت خارجی کشور در فروردین‌ به رشدی ۴۸ درصدی رسید