اولویت‌های نمایندگان مجلس چه باید باشد؟

سه تن از ائمه جمعه استان کرمان با آغاز به‌کار دوازدهمین دوره مجلس، اولویت‌هایی که نمایندگان باید در این دوره از مجلس داشته باشند را تشریح کردند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ امروز هفتم خردادماه، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان منتخب و با حضور مسئولان کشوری و لشکری، […]



سه تن از ائمه جمعه استان کرمان با آغاز به‌کار دوازدهمین دوره مجلس، اولویت‌هایی که نمایندگان باید در این دوره از مجلس داشته باشند را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ امروز هفتم خردادماه، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان منتخب و با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدای خدمت، امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس و با حضور سفیران کشورهای مختلف در تهران آغاز به‌کار کرد.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز با آغاز فعالیت مجلس، پیامی را صادر کردند و بر نکات مختلف تأکید داشتند. در بخشی از این پیام آمده است « هر مجلس جدید می‌تواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را می‌رساند که خانه‌ ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانون‌گذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ مقنّنه، به تحقّق همه‌ ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید می‌کنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ همّت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ دیگر درباره‌ سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.»

مجلس همگام با سیاست‌های کلی امامین انقلاب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان در سانحه بالگرد با اشاره به آغاز به‌کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این مجلس باید همگام با سیاست‌های کلی امامین انقلاب باشد و شرایط فعلی سیاست‌ها را به‌خوبی بشناسد.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان دیده‌بان انقلاب اسلامی، مسائل را در سطح کلان می‌بیند؛ بنابراین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشند و تمامی مسائل را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: مسئله دیگر توجه به زیرساخت‌های کشور و تدبیر در خصوص این عرصه است؛ چراکه مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند، مردمی که همواره پای انقلاب بوده و هستند و باز هم وفاداری خود را در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی نشان دادند.

حجت‎‌الاسلام والمسلمین افشارمنش با تأکید بر اینکه حل مشکلات کشور باید سر سفره مردم خود را نشان دهد، عنوان کرد: شرایط نباید به‌گونه‌ای باشد که وضعیت مردم روزبه‌روز بدتر شود؛ ضمن اینکه باید به مسائل کلی کشور نیز توجه شد.

لزوم توجه نمایندگان به مناطق کم‌برخوردار

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه در شرایط فعلی مسئله اصلی حفظ وحدت و همدلی است؛ چراکه توجه به این مهم می‌تواند تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: در ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری را داریم، بنابراین امیدآفرینی در این عرصه می‌تواند مؤثر باشد.

وی ابراز کرد: مسئله دیگر توجه‌به مناطق کم‌برخوردار است که باید مدنظر مسئولان و نمایندگان قرار گیرد، به‌ویژه در حوزه مسائل آموزشی اعم از آموزش عالی و حوزه‌های علمیه باید تلاش‌های مؤثری صورت گیرد تا عدالت اجتماعی در تمامی مناطق کشور به‌صورت یکسان انجام شود.

حجت‎‌الاسلام والمسلمین افشارمنش تأکید کرد: امیدواریم مسائل کلی کشور و استان با وفاق و همدلی مسئولان کشوری و نمایندگان استان مرتفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان گفت: کشور ما در دنیا به‌عنوان یک کشور اسلامی به‌معنای واقعی است، از اول انقلاب تاکنون هم شعارهایی را که داده‌ایم، حکایت از تفکرات دینی بوده است، بنابراین باید قوای ما از جمله قوه مقننه، تفکرش، با تفکر ملت هم‌خوانی داشته باشد.

مجلس باید ولایت‌پذیر باشد

امام جمعه شهرستان فاریاب ادامه داد: تفکر ملت ایران اسلامی را می‌توان از تشییع پیکر شهدای خدمت متوجه شویم، باید این مهم را بدانیم که ملت ایران چه می‌خواهند؟

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی مجلس و نمایندگان تصویب قوانین و نظارت بر اجرای صحیح قوانین است، اظهار کرد: مردم در شرایط کنونی از نظر اقتصادی در تنگنا هستند، بنابراین نیاز به حرکت جدی در این عرصه است و قوای سه‌گانه باید با همدلی و وحدت با یکدیگر فکر اساسی برای این مهم در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی با تأکید بر اینکه مجلس باید ولایت‌پذیر باشد؛ تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید تفکراتی که رهبر معظم انقلاب، ملت ایران که همان تفکر دینی و اسلامی است را جوابگو باشند و اگر مجلس با این رویه حرکت و کار خود را آغاز کند، قطعاً آینده خوبی را خواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان فاریاب با بیان اینکه ما در جنوب استان مشکلات بسیاری داریم، خاطرنشان کرد: هنوز در شهرستان فاریاب بیمارستان نداریم و برخی از ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند که انتظار این است نماینده مردم این منطقه در مجلس به این مسائل توجه ویژه داشته باشد.

لزوم ساماندهی وضعیت سوخت جنوب استان کرمان

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با اشاره به آغاز به‌کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای آینده گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۴۱ درصدی مردم به اتمام رسید که مشارکت در سطح استان کرمان ممتاز و ویژه بود.

امام جمعه شهرستان جازموریان با بیان اینکه شهرستان شدن جازموریان، نتیجه زحمات و تلاش‌های نماینده فعلی است که وی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شده است، اظهار کرد: شهرستان شدن جازموریان تنها کفایت نمی‌کند، آنچه که مردم جازموریان از نماینده مجلس شورای اسلامی منطقه انتظار دارند، ایجاد زیرساخت‌ها و استقرار ادارات خدمت‌رسان و نهادهایی که حیات و زندگی مردم وابسته به آن‌ها است، است.

وی با تأکید بر لزوم ارتقا زیرساخت‌ها مواصلاتی در شهرستان جازموریان عنوان کرد: نماینده ۶ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی باید محورهای مواصلاتی که در منطقه از رودبار جنوب به ایرانشهر است را پیگیری کند و اولویت اول خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی افزود: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه منطقه ویژه اقتصادی جازموریان را نماینده منطقه در مجلس شورای اسلامی مدنظر داشته باشد همچنین اگر پروژه پتروشیمی جازموریان کلنگ‌زنی و افتتاح شود، طبیعتاً تأثیراتی در زمینه اشتغال‌زایی جنوب کرمان دارد.

امام جمعه شهرستان جازموریان با تأکید بر اینکه نماینده مجلس منطقه ساماندهی مسئله سوخت را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: این مسئله را در کمیسون انرژی پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مداوم نماینده ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در بین و کنار مردم، باعث پیشرفت جنوب کرمان خواهد شد.

انتهای خبر/م


اولویت‌های نمایندگان مجلس چه باید باشد؟

منبع:آرمـان
? اولویت‌های نمایندگان مجلس چه باید باشد؟