شهید رئیسی از ثمرات جمهوری اسلامی است

جمهوری اسلامی مطابق منطق قرآنی شجره طیبه است و اصل و ریشه آن ثابت است و آیت‌الله رئیسی ثمره‌ای از ثمرات ارزشمند آن است به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری « نذیر کرمان»؛ مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾ در میان مؤمنان […]



جمهوری اسلامی مطابق منطق قرآنی شجره طیبه است و اصل و ریشه آن ثابت است و آیت‌الله رئیسی ثمره‌ای از ثمرات ارزشمند آن است

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری « نذیر کرمان»؛ مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که باخدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت. جمهوری اسلامی مطابق منطق قرآنی شجره طیبه است و اصل و ریشه آن ثابت است و آیت‌الله رئیسی ثمره‌ای از ثمرات ارزشمند آن است. شهید جمهور اثبات کردند که نمونه منحصربه‌فرد یک مسئول، کارگزار مجاهد و خستگی‌ناپذیر، مخلص، باارزش بود.

نقطه اشتراک تمام کسانی که در مورد منش، شخصیت و سبک سیاسی شهید رئیسی سخن گفتند،اخلاص ایشان بود. در ریاست خارجی موفق‌ترین رئیس‌جمهور بود.

وی کشورهای منطقه را برای اولین‌بار منسجم و ارتباط تنگاتنگ با همسایگان برقرار کرد؛ دنیای اسلام و تمدن اسلامی را شکل داد و از تمام ظرفیت همسایگان برای اعتلای ایران و نظام اسلامی استفاده کرد.

عرفان و معنویت را آدم کجا می‌توان جستجو کند در خلوت باخدا؛ یا در خدمت به مردم؟! بعضی‌ها تک‌بعدی به مسئله نگاه می‌کنند.

برای درک اوج معنویت و عرفان و دین‌داری، آن‌قدر غرق دررابطه‌با خدا می‌شوند، دیگر خلق خدا را فراموش می‌کنند، بعضی‌ها هم آن ور بوم می‌افتند، آن‌قدر غرق در خدمت به مردم می‌شوند، دیگر خلوت باخدا را
بی‌خیال می‌شوند، درحالی‌که خلوت باخدا، خدمت به خلق، دوراه جداگانه برای رسیدن به خدا، به اوج معنویت و عرفان نیست، بلکه مسیر یکی است آیت‌الله رئیسی هم خلوت باخدا وهم خدمت به خلق داشتند
ویژگی دیگر او سعه‌صدر بود روش برخورد شهید آیت‌الله رئیسی اخلاق اسلامی بود، او نه‌تنها نیش و کنایه، طعنه و نقد و بداخلاقی مخالفان را تحمل می‌کرد؛ بلکه در برابر اهانت و تهمت آنان سعه‌صدر به خرج می‌داد و پاسخ منطقی و اخلاقی هم داشت، حتی عیب‌ونقص مخالفان را به رخ نمی‌کشید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان درک مشکلات مردم بود. رفع مشکلات اقتصادی از دغدغه‌هایشان به شمار می‌رفت و در سیاست‌ها و سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود، این موضوع را در دستور کار داشت و شهادتش نماد حقانیت جمهوری اسلامی ایران شد.

پیشرفت کشور باور بر اندیشه خدمت به مستضعفین و کار جهادی شبانه‌روزی است. همچنان که رئیس‌جمهور شهیدمان بر این اندیشه بودند. یک انسان خستگی‌ناپذیر محسوب می‌شدند او رضای مردم و خدای متعال را که بالاتر از هر چیز دیگری است، در نظر می‌گرفت آیت‌الله رئیسی عزیزمان در قاب ریاست‌جمهوری یک تصویر جاودانه و ماندگار از خدمت عاشقانه، صادقانه و مخلصانه را به یادگار گذاشتند.

به فرموده مقام معظم رهبری ملت مقاوم و قهرمان ایران خدمت‌گزاری صادق و مخلص را از دست دادند،
ان‌شاءالله خداوند در رأس این قوه شخصیتی را قرار بدهد که راه ایشان را ادامه دهد با مصلحت خودش و بصیرت مردم.

نویسنده: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوطالب ایران‌پور
انتهای یادداشت/
 


شهید رئیسی از ثمرات جمهوری اسلامی است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شهید رئیسی از ثمرات جمهوری اسلامی است