ایجاد بانک اطلاعات قرآنی «شفق» در کرمان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان و مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بسیاری از رویدادها از جمله جام جهانی می‌تواند با برنامه‌ای فرهنگی همراه باشد تا نشاط […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان و مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بسیاری از رویدادها از جمله جام جهانی می‌تواند با برنامه‌ای فرهنگی همراه باشد تا نشاط بیشتری در جامعه ایجاد شود، گفت: اگر برنامه مشترکی در این زمینه تدوین شود آماده همکاری هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر است، گفت: حمایت از تولیدات فاخر با موضوعاتی همچون دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و… ضرورت دارد و با توجه به آماده بودن فضای هنری کرمان برای چنین رویدادهایی، تعامل دستگاه‌های مختلف در این راستا می‌تواند نویدی برای برگزاری رویدادهای خلاق و نو در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری باشد.

روحی حوزه عفاف و حجاب را نیازمند توجه جدی دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوب استان کرمان و وجود هنرمندان برجسته در این زمینه می‌توان فضاهایی را به صورت تخصصی به این موضوع اختصاص داد که همکاری شهرداری برای استفاده از ظرفیت فضای شهری و برپایی نمایشگاه‌هایی در این زمینه اهمیت دارد.

وی به فعالیت‌های قرآنی استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مجموعه‌های قرآنی خوب و متنوعی در استان وجود دارد، افزود: تدوین یک بانک اطلاعاتی از فعالان، مؤسسات و فعالیت‌های قرآنی با نام «شفق» در استان در حال انجام است.

روحی به برپایی نمایشگاه قرآن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه باید از برگزاری نمایشگاهایی که بازده خوبی ندارند فاصله گرفت و رویکرد را تغییر داد، افزود: برپایی نمایشگاه قرآن می‌تواند به گستره شهر کرمان و به صورت محله‌محور برگزار شود که با همکاری شهرداری می‌توان اقدامات خوبی در زمینه رقم زد.

سعید شعرباف، شهردار کرمان در این جلسه با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی و گسترش فضاهای اجتماعی محور، گفت: فضاهایی برای برگزاری تئاتر، کتابخوانی و… که رویکرد فرهنگی دارند و درآمد پایدار نیز به همراه دارند باید ایجاد شود.

شعرباف با بیان اینکه پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی درآمدزا باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: بخشی از شهر باید به تدریج به پروژه‌های فرهنگی تبدیل شود. پیشنهادات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید با تعامل همکاری و براساس اولویت پیش رفت.

شهردار کرمان به برنامه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و ادامه داد: برپایی کرسی‌های قرآن که به صورت دائمی برگزار شود در استان کرمان ضروری است و چنین برنامه‌هایی را نباید محدود به زمان‌های خاصی مانند ماه رمضان کرد و در این راستا شهرداری کرمان آماده همکاری است.

انتهای پیام




ایجاد بانک اطلاعات قرآنی «شفق» در کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ایجاد بانک اطلاعات قرآنی «شفق» در کرمان