کرمان با جاذبه‌های بی نظیر گردشگری بخشی از ایران است

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری ایران فقط یزد، اصفهان، مازندران و شیراز نیست، بلکه کرمان هم با جاذبه های بی نظیر بخشی از این کشور است و در این استان در زمان بسیار کمی اختلاف دمایی زیادی شاهد هستیم و این خطه چهار فصل است. علی دارابی عصر امروز دوم خردادماه در […]

نذیر کرمان/کرمان معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری ایران فقط یزد، اصفهان، مازندران و شیراز نیست، بلکه کرمان هم با جاذبه های بی نظیر بخشی از این کشور است و در این استان در زمان بسیار کمی اختلاف دمایی زیادی شاهد هستیم و این خطه چهار فصل است.

علی دارابی عصر امروز دوم خردادماه در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: امروز ۱۹۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی با حضور وزیر در کشور افتتاح شد.

او ادامه داد: در سال گذشته برای ثبت چهار عنصر فرهنگی ناملموس به یونسکو رفتیم و همه آنها تصویب شد که یکی از آنها جشن یلدا بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان این مطلب که ایران رتبه ششم در میراث ناملموس را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ اثر ناملوس و ۲۶ اثر در میراث ملموس ثبت شده داریم و در مجموع رتبه دهم جهان را به خود اختصاص دادیم.

او از تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار در اسناد بالا دستی (برنامه هفتم توسعه) به میراث فرهنگی توجه شده است.

دارابی با تشریح ظرفیت‌های بی نظیر استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، در بخش صنایع دستی و گردشگری آثاری در حد اعلی دارد.

او بیان کرد: در شهریورماه امسال جلسه یونسکو در ریاض عربستان برگزار می‌شود و پرونده ۵۶ کاروانسرای تاریخی ایران برای ثبت مطرح می شود که دو مورد آن متعلق به استان کرمان است.

معاون وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: گردشگری ایران فقط یزد، اصفهان، مازندران و شیراز نیست، بلکه کرمان هم با جاذبه های بی نظیر بخشی از این کشور است و در این استان در زمان بسیار کمی اختلاف دمایی زیادی شاهد هستیم و این خطه چهار فصل است.

به گزارش نذیر کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: کرمان آثار بی نظیر ثبت شده در سطح ملی و جهانی دارد اما متناسب با ظرفیت های استان به آن توجه نشده است.

او تاکید کرد: با نورپردازی ارگ بم، شب های بم بسیار دیدنی شده است و حتی می توان مدعی شد که این بنای تاریخی شبها زیباتر از روزهاست.

فداکار با اشاره به ظرفیت های سوزن دوزی و صنایع دستی استان کرمان، اظهار کرد: در حد توان، استان به این حوزه کمک می کند اما باید از مرکز نیز حمایت های لازم صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: گردشگری بخش مغفول استان کرمان است اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید بیشتر به این خطه کمک کند.

همچنین فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های دستگاه های اجرایی با این اداره کل اظهار کرد: تحولاتی در حوزه گردشگری استان رخ داده به طور مثال؛ در دوران کرونا ۱۰۰۰ تخت اقامتی به استان اضافه شد.

او با اشاره به تاسیس اقامتگاه‌های گردشگری بیان کرد: هفت میلیارد تومان برای احیای کاروانسرای وکیل از طرف استان پرداخت شد.

فعالی اضافه کرد: در هفته میراث فرهنگی در سطح استان ۲۶ پروژه با اعتبار حدود ۲۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام




کرمان با جاذبه‌های بی نظیر گردشگری بخشی از ایران است

منبع: ایـسنا
? کرمان با جاذبه‌های بی نظیر گردشگری بخشی از ایران است