کارشناس فوتسال: شمسایی مزد تصمیمات عاقلانه‌اش را گرفت/ حرف اول را در آسیا می‌زنیم

مصطفی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: جامی که در دوره گذشته هم استحقاق آن را داشتیم به دست آوریم و متأسفانه از دست دادیم، با شایستگی همه جانبه به دست آوردیم. این موضوع نشان می‌دهد همچنان تیم اول آسیا […]

مصطفی عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: جامی که در دوره گذشته هم استحقاق آن را داشتیم به دست آوریم و متأسفانه از دست دادیم، با شایستگی همه جانبه به دست آوردیم. این موضوع نشان می‌دهد همچنان تیم اول آسیا هستیم و حرف اول را در فوتسال این قاره می‌زنیم. امیدوارم در جام جهانی هم بازیکنان ما بدرخشند و به عنوانی بهتر از سومی جهان دست یابند.

تیم امید با برزیل بازی کرد

وی در واکنش به حذف زودهنگام ژاپن که بیانگر رشد فوتسال در آسیا و همچنین دیگر قاره‌ها که بازی‌های جام جهانی را برای تیم ملی فوتسال ایران دشوار خواهد کرد، گفت: بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۹۵ تیم‌های ملی جوانان و امید داشتیم که مرتباً در اردو بودند و بعضا به این موضوع ایراد گرفته می‌شد. تیم امید ما با تیم‌های برزیل، کرواسی، اوکراین و روسیه بازی می‌کرد و بازیکنان ما نیاز داشتند تا بیشتر با بازیکنان مطرح تن به تن شوند. این اتفاق برای تیم‌های پایه فعلی ما نیفتاد و تنها در مسابقات کافا تیم زیر ۲۰ سال ما شرکت کرد. در آن سال‌ها تیم زیر ۲۳ سال ما به قهرمانی مسابقات بزرگسالان آسیا رسید. همچنین با تیم‌های بزرگ آسیا مانند ژاپن و چین بازی کرد و در تورنمنت چین به دیدار برزیل رفت.  

شمسایی به بازیکنان جوان کمتر فرصت بازی داد چون تجربه کمتری داشتند

کارشناس فوتسال خاطرنشان کرد: نسلی که علاوه بر تیم‌هایی که به آنها اشاره شد با هلند و ایتالیا باز کرد در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا به عنوان سوم جام جهانی دست یافت. همان نسل به اضافه یک‌سری بازیکن جدید قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ را در تایلند به دست آورد. علی‌اصغر حسن‌زاده، سعید احمد عباسی، مسلم اولاد قباد، باقر محمدی و … متعلق به نسلی برای ۷  تا ۸ سال قبل هستند. درست است که انتقاد شد میانگین سنی بالاست ولی همین بازیکنان کار را درآوردند. همان‌طور که دیدیم وحید شمسایی در بازی‌های حساس و پایانی کمتر به بازیکنان جوان‌تر فرصت بازی داد، چون به سطحی که می‌خواست نرسیده بودند. در واقع آنها تجربه بین‌المللی بازی‌های بزرگ را نداشتند. برای حضور پر قدرت در جام جهانی نیاز به دیدار‌های دوستانه داریم تا بازیکنان ما به سطح مدنظر برسند.

شمسایی به اشتباه احتمالی خود پی برد

عمادی در مورد اینکه وحید شمسایی توانست ناکامی دوره قبلی را جبران و جام قهرمانی را پس بگیرد، تصریح کرد: شمسایی به عنوان سرمربی می‌تواند به تیم ملی فوتسال کمک کند. او شخصیت کاریزماتیکی دارد و توجهی که به بازیکنان تیمش دارد به آنها انگیزه می‌دهد تا بهترین خود باشند. وحید شمسایی به اشتباهاتی که در دوره قبل داشت و دیدار فینال را به ژاپن واگذار کرد، پی برد و ثابت کرد اصلاً به دنبال لجبازی و اصرار و پافشاری بر یک یا چند موضع اشتباه نیست. ممکن است اگر اشتباهی احتمالی داشته به راحتی پذیرفته و ضعف آن زمان را از بین برد. برای او موفقیت تیم ملی کشورش در اولویت است و مزد تصمیمات عاقلانه و منطقی خود را با قهرمانی سیزدهم ایران گرفت. امیدوارم با شمسایی به قهرمانی جام جهانی برسیم و همدلی در جامعه فوتسال به اوج خود برسد.  

انتهای پیام/




کارشناس فوتسال: شمسایی مزد تصمیمات عاقلانه‌اش را گرفت/ حرف اول را در آسیا می‌زنیم

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? کارشناس فوتسال: شمسایی مزد تصمیمات عاقلانه‌اش را گرفت/ حرف اول را در آسیا می‌زنیم