همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت(ع) در بین مردم جهان است

امام جمعه رفسنجان گفت: همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) است که مردم را از ادیان مخلتف از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌کند و برای زیارت اربعین غوغا برپا می‌شود. به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز […]


امام جمعه رفسنجان گفت: همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) است که مردم را از ادیان مخلتف از سراسر دنیا گرد هم جمع می‌کند و برای زیارت اربعین غوغا برپا می‌شود.

به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز شهدای ۱۷ شهریور اظهار کرد: امام راحل این روز را از ایام‌الله می‌دانستند و فرمودند «باید ذکر آن را زنده نگه داریم و نگذاریم ۱۷ شهریور فراموش شود».

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی در ۱۹ شهریور که از وی به‌عنوان مبارز نستوه یاد می‌شود، تصریح کرد: امروز در جمهوری اسلامی باید بدانیم میراث‌دار چه خون‌هایی هستیم.

امام جمعه رفسنجان به دیدار رهبر امعظم نقلاب با شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: یکی از مطالبی که رهبر انقلاب مطرح کردند، تاب‌آوری نظام اسلامی است. بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد، در مقابل تهدیدها و جنگ‌ها و انواع تحریم‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی و ضربه‌هایی که بعضی از نفوذی‌ها وارد کردند تاب‌آوری کرده است و امروز در دنیا به‌عنوان یک کشور مقتدر و توانمند مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اهل‌بیت(ع) محبوب‌ترین آدم‌ها هستند و اربعین نمونه بارز آن است که بیش از ۱۴۰۰ سال از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد؛ اما از سراسر دنیا چه غوغایی برای زیارت اربعین برپاست و گرسنگی، سرما و گرما برای مردم معنا ندارد و جز عشق به امام حسین(ع) که در هیچ جای دنیا یک نفر پیدا نمی‌شود این محبوبیت را داشته باشد، چیزی در دل و سر ندارند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: با توجه به ازدحام جمعیت و عدم امکان انتقال زائران از مرزها، درخواست داریم کسانی که قصد رفتن به کربلا دارند از این سفر خودداری کنند و بدانند که نیتی که داشتند از عمل‌شان هم بهتر است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب





همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت(ع) در بین مردم جهان است

منبع: فــارس
? همایش اربعین نماد محبوبیت اهل‌بیت(ع) در بین مردم جهان است