مشکلات حوزه فرش کرمان از دیدگاه رئیس اتاق بازرگانی استان

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از لحاظ اقتصادی جایگاه خوبی نداریم و فرش کرمان در سبد کالاهای صادراتی نقش پررنگی مثل گذشته ندارد و دلیل آن مسائل ارزی و کاهش تولید است زیرا کیفیت لازم را نداریم، شهرت قبلی تکرار نشده و کیفیت مواد اولیه خوب نیست و چون اقتصادی نبوده، بافندگان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از لحاظ اقتصادی جایگاه خوبی نداریم و فرش کرمان در سبد کالاهای صادراتی نقش پررنگی مثل گذشته ندارد و دلیل آن مسائل ارزی و کاهش تولید است زیرا کیفیت لازم را نداریم، شهرت قبلی تکرار نشده و کیفیت مواد اولیه خوب نیست و چون اقتصادی نبوده، بافندگان از این کار روی گردانده‌اند.

سیدمهدی طبیب زاده شامگاه دوم اسفندماه در حاشیه اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرمان خاستگاه فرش کشور بوده اما شرایط به سمت خوبی نمی‌رفت لذا همه دستگاه‌های مسئول و مربوطه بسیج شدند تا حرکتی انجام داده و با همکاری اتاق بازرگانی، استانداری، سازمان صمت و اتاق اصناف تصمیم بر این شد نمایشگاه فرش احیا شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه از لحاظ کمیت، کیفیت و تنوع در سطح خوبی است، افزود: هر کرمانی که از این نمایشگاه بازدید کند به گذشته و توانمندی خود در فرش افتخار می‌کند.

طبیب زاده در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه فرش در استان کرمان بیان کرد: از لحاظ اقتصادی جایگاه خوبی نداریم و فرش کرمان در سبد کالاهای صادراتی نقش پررنگی مثل گذشته ندارد و دلیل آن مسائل ارزی و کاهش تولید است زیرا کیفیت لازم را نداریم، شهرت قبلی تکرار نشده و کیفیت مواد اولیه خوب نیست و چون اقتصادی نبوده، بافندگان از این کار روی گردانده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه قرار است فرش کرمان در جایگاه خود قرار بگیرد، گفت: شاید فرش نقاط دیگر اصالت فرش کرمان را نداشته باشند اما قمیت بالاتری دارند و مشکل ما ارزان بودن فرش کرمان است که در این صورت بافنده با دستمزد پایین گیر نمی‌آید و صادرات انجام نمی‌شود بنابراین باید اقتصاد فرش را احیا کنیم.

وی اظهار کرد: اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان با حضور تولیدکنندگان، شرکت‌های بزرگ، بافندگان، تاجران فرش کرمان و … از روز گذشته آغاز به کار کرده و زنجیره فرش از جمله طراحان، تولیدکنندگان رنگ گیاهی، بافندگان، تجار و … در کنار هم حضور دارند و امیدواریم حوزه فرش تقویت و این نمایشگاه در سال‌های آینده تکرار شود.

طبیب زاده بیان کرد: امسال نخستین جشنواره فرش کرمان نیز برگزار و به مفاخر گذشته و آثاری که تاکنون دیده نشده، می‌پردازد.

وی افزود: فرش‌های ارائه شده در جشنواره از لحاظ کیفیت و تنوع بی‌نظیر هستند و باید این افتخارات به نسل آینده منتقل شود و در این جشنواره از طراحان بنام و پیشکسوتان تولید، تقدیر و جایگاه فرش در استان ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام




مشکلات حوزه فرش کرمان از دیدگاه رئیس اتاق بازرگانی استان

منبع: ایـسنا
? مشکلات حوزه فرش کرمان از دیدگاه رئیس اتاق بازرگانی استان