کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای استفاده از رایانه اگر سخت‌افزار قوی مونتاژ کرده و بهترین مشخصات را برای آن فراهم کنید، باز هم بدون سیستم عامل، دستگاهی بی‌خاصیت است، […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی آنا، ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره که در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای استفاده از رایانه اگر سخت‌افزار قوی مونتاژ کرده و بهترین مشخصات را برای آن فراهم کنید، باز هم بدون سیستم عامل، دستگاهی بی‌خاصیت است، روان هم برای انسان همین حکم و شرایط را دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل با همه توانمندی‌ها و خصوصیات بارز، باز هم انسان دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تقویم روزی به نام روان و روان‌پزشک نداریم و این اهمیت روانشناسی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اهمیت این نقش، ارتباط به ویژگی‌های روانشناسان مانند دلسوزی و امین بودن دارد و اینهاست که به روانشناسی به‌عنوان شغل، ارزش و اهمیت می‌دهد. در کنار درس و مباحث تئوری، روی صفات روانشناس هم کار کنید؛ زیرا افرادی می‌توانند مؤثر باشند که از این ویژگی‌ها برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه اهمیت بالایی داشته و ضرورت دارد به سوی طیف در آستانه آسیب برویم و منتظر آمدن آنها نباشیم. روانشناسی برای ما مؤثر است که بر اساس هنجار‌های جامعه عمل کند و اگر بر اساس این هنجار‌ها نباشد اثربخشی ندارد و نیازمند روانشناسی بومی هستیم. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از فردگرایی نشأت گرفته و این خودمحوری‌ها، مشکلات بسیاری را ایجاد کرده که ازجمله مهم‌ترین آنها، آسیب دیدن کانون خانواده‌ها شده است.

واحد اصفهان، قطب‌ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز گفت: افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) از دیرباز جزء نخستین دانشگاه‌های مجری رشته روانشناسی و مشاوره در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور بوده؛ امروز بسیاری از روانشناسان، فارغ‌التحصیل این دانشگاه و از روانشناسان برجسته این شهر و استان هستند؛ زیرا گروه روانشناسی این دانشگاه دارای استادان پیشکسوت و نامدار و گروه آن از گروه‌های برجسته و ارزشمند است.

پیام نجفی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، یکی از قطب‌های بزرگ تحقیقات و پژوهش در حوزه روانشناسی و همچنین آموزش روانشناسان است و این افتخار را داریم که امروز میزبان متخصصان روانشناسی از واحد‌های مختلف دانشگاهی در استان اصفهان هستیم. تربیت‌یافتگان این رشته در این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر استان ، امروز در تربیت و ارتقای توانمندی‌های افراد در حوزه شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی مطرح کرد: اعضای هیئت علمی، محققان و دانشجویان گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از چهره‌های برتر و خوش‌فکر و تأثیرگذار هستند و امیدوارم بتوانند این نقش‌آفرینی در راستای رشد اجتماعی کشور ادامه داشته باشد.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از استادان پیشکسوت و برگزیدگان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اعم از دانشجو و استاد قدردانی شد.

انتهای پیام/




کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند