مسؤولان به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها به مردم خدمت کنند

امام جمعه رفسنجان گفت: مسؤولان به‌جای پرداختن به امور حاشیه‌ای، هم‌افزایی کرده و مشکلات مردم را حل کنند.  به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه بر تربیت اسلامی تأکید و اظهار کرد: در مقابل یک جامعه‌ای که تربیت اسلامی داشته باشد، هیچ […]


امام جمعه رفسنجان گفت: مسؤولان به‌جای پرداختن به امور حاشیه‌ای، هم‌افزایی کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

 به گزارش فت فتو از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک اعیاد شعبانیه بر تربیت اسلامی تأکید و اظهار کرد: در مقابل یک جامعه‌ای که تربیت اسلامی داشته باشد، هیچ قدرتی پیروز نخواهد بود.

امام جمعه رفسنجان به یازدهم شعبان و سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان پرداخت و افزود: در دین مبین اسلام توصیه شده که نباید از جوانان غافل باشیم و قرآن کریم ماندگارترین، حماسی ترین و باشکوه‌ترین جریان‌ها را به جوانان نسبت می‌هد که یک نمونه آن را در دفاع مقدس دیدیم.

وی تصریح کرد: وظیفه همگانی و از وظایف متقابل مردم و مسؤولان خیرخواهی بی‌غل‌وغش است.

عسکری ادامه داد: جابه‌جایی مدیران و مسؤولان یک امر پذیرفته شده و جاری در سراسر دنیا و کشور است و جابه‌جایی  وانتخاب همکاران حق مسلم هر مدیری در حوزه کاری و مسؤولیتی خودش هست. هرکسی حق دارد معاونان و دست‌اندرکارانش را خودش انتخاب کند اینکه دیگران تحمیل کنند، نمی‌شود.

وی افزود: در انتخاب همکاران باید شایسته‌سالاری حاکم باشد نه امیال شخصی، جناحی، حزبی و گروهی.شخصی انتخاب نشود که به‌دنبال بستن بار خودش باشد. همچنین در جابه‌جایی افراد و مدیران حرمت، کرامت و شخصیت افراد به‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. در حالی که بعضی به‌راحتی با آبروی یک مومن بازی می‌کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند «اگر مسؤولی مرتکب خلاف و فساد شد حرمت ندارد باید با او برخورد شود و فردی که خیانت کرده به‌گونه‌ای معرفی شود که کسی جرأت خیانت نداشته باشد. اگر کسی خیانت کرد و کسی که در سیستم اداری به جان و مال مردم تعرض کرد باید به گردنش قلاده خیانت آویخت».

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و قضایی باید با مفسدان برخورد کنند.

عسکری گفت: مشورت گرفتن در کارها امری پسندیده است، اما تصمیم نهایی بر عهده خود فرد است.

وی متذکر شد: با وجود این همه مشکلات اقتصادی که دست به گریبان هستیم، مسائل طبیعی، سیاسی و دیگر مشکلات، به‌جای پرداختن به امور حاشیه‌ای، هم‌افزایی کنیم مشکلات مردم را حل کنیم. از اصحاب رسانه هم تقاضا می‌کنم از دامن زدن به حاشیه‌ها پرهیز کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 





مسؤولان به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها به مردم خدمت کنند

منبع: فــارس
? مسؤولان به‌جای پرداختن به حاشیه‌ها به مردم خدمت کنند