عزاداری محرم به وقت عاشورا؛ رودبار جنوب عزادار ثارالله شد

روایت عاشورا و عزاداری مردم دیار نخل و آفتاب حکایت ارادت است، اینجا تمام قد به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ایستاده‌اند. به گزارش خبرنگار سرویس چند رسانه‌ای نذیر کرمان از رودبار جنوب، درس‌هایی که از عاشورا می‌توان گرفت، در گفتار و کردار امام‌حسین (ع) و یارانش دیده می‌شود و کسی که به دقت در مجموعه این واقعه […]

روایت عاشورا و عزاداری مردم دیار نخل و آفتاب حکایت ارادت است، اینجا تمام قد به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس چند رسانه‌ای نذیر کرمان از رودبار جنوب، درس‌هایی که از عاشورا می‌توان گرفت، در گفتار و کردار امام‌حسین (ع) و یارانش دیده می‌شود و کسی که به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد و آن را فرا راه خود قرار دهد، با این درس‌های انسان ساز آشنا می‌شود.

امروز همزمان با عاشورای حسینی مردم سرتا سر ایران اسلامی در جای جای این مرز و بوم در عزای امام‌شان اشک ماتم ریختند و یاد و خاطره ۷۲ شهید کربلا را گرامی داشتند.

در رودبار جنوب نیز اوج ارادت عاشقان مکتب حسینی در روز عاشورا در گرمای شدید و شرجی بالا هوا در  خیابان‌ها به نمایش درآمد و وضعیت نامناسب آب و هوایی مانع عزاداری مردم این شهرستان در روز عاشورا نشد.

عزاداران علم و بیرق مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را تداعی کردند، عشاق حسینی در قالب دسته‌های عزاداری در خیابان‌های این شهر به سوگواری پرداختند.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان این دیار در سوگواری شهادت یاران باوفای سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) جلوه باشکوهی به آیین‌های سنتی و ویژه دهه اول محرم داده است و با مرام و مسلک، مذهب و اعتقاد و باوری که دارند همه‌ساله با آمدن محرم دوباره عشق، مهربانی و معنویت در وجودشان پررنگ می‌شود و جان می‌گیرد.

کودکان جامه‌سیاه بر تن کرده‌اند و با سربند یاحسین، یا زهرا و یا ابالفضل در تکاپو هستند و مشق عشق حسین(ع) را تمرین می‌کنند، کودکان چندماهه به یاد علی‌اصغر(ع) آمده‌اند و پیران به یاد حبیب بن مظاهر، جوانان علی‌اکبر و ابوالفضل(ع) را صدا می‌زنند و زنان با حضرت زینب(س) هم‌ناله می‌شوند و همه حسین حسین می‌گویند.

انتهای خبر/پورحیدر 




عزاداری محرم به وقت عاشورا؛ رودبار جنوب عزادار ثارالله شد

منبع:آرمـان
? عزاداری محرم به وقت عاشورا؛ رودبار جنوب عزادار ثارالله شد