واریز ۱۶۸ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: طی سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶۸ هزار میلیارد تومان را به خزانه کشور واریز کرده‌ایم. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ اولین جلسه شورای معادن استان کرمان شامگاه گذشته […]



مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: طی سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶۸ هزار میلیارد تومان را به خزانه کشور واریز کرده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان؛ اولین جلسه شورای معادن استان کرمان شامگاه گذشته به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و باحضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در این جلسه عنوان کرد: با پیگیری استان کرمان، سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد ریال وصول مالیات داشتیم که ۷۵ درصد آن را واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ پرداخت کردند.

مهندس حسینی‌نژاد افزود: استان کرمان ۱۸۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی و ۱۳۰ هزار میلیارد ریال عوارض گمرکی به خزانه پرداخت کرده و همچنین حدود ۹۰۰ هزار میلیارد ریال سود تقسیمی معادن را داشتیم، حق انتفاع معادن گل‌گهر و جلال آباد نیز ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی تاکید کرد: استان کرمان طی سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶۸ هزارمیلیارد تومان به خزانه کشور واریز کرده است.
 

موانع انتقال گردش حساب های واحدهای معدنی به کرمان

دبیر شورای معادن استان کرمان عنوان کرد: براساس قانون بایستی گردش حساب شرکت های بزرگ به استان های معدنی بازگردد و این موضوع به شورای معادن استان تفویض شده لذا تمامی معادن، صنایع معدنی و صنایع بایستی این مصوبه را اجرا کنند.

وی با اشاره به رشد مناسب گردش حساب شرکت مس از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ گفت: سود حاصل از فروش این شرکت از ۴۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ به ۱۲۲ هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

 حسینی‌نژاد با اشاره به مشکل رصد حساب‌ها یادآور شد: ضرورت مکاتبه دادگستری با شورای هماهنگی بانک‌ها برای اعلام حساب شرکت‌ها وجود دارد.

مدیرکل سازمان صمت شمال استان کرمان  با اشاره به ضرورت جذب یک درصد عوارض آلایندگی تصریح کرد: ارتباط بین صنایع بزرگ و کوچک باید به استان تفویض اختیار شود زیرا این بخش بر تولید استان تاثیرگذار است.
 

جلسات ارتباط صنایع کوچک و بزرگ بصورت مستمر برگزار وپیگیر هستیم

رئیس سازمان صمت کرمان گفت: صنایع کوچک و متوسط باعث رشد پایدار استان کرمان می‌شود و باید این پروژه را با جدیت پیگیری و دنبال کنیم، همچنین صنایع مادر را به‌عنوان موتور محرکه در استان ایجاد کردیم.

وی با تأکید بر توجه به صنایع کوچک و متوسط افزود: این مسئله یکی از موضوعات تامین نیازهای شرکت‌های بزرگ بود که با مصوبه شورای تامین سامانه‌ای ایجاد شده و واحدهای کوچک و متوسط تولیدات خود  و شرکت‌های بزرگ نیازهای خود را در این وب‌نگار بارگذاری و پیوند می‌دهیم و در نخستین گام ۵۸ واحد تولیدی استان دراین سایت ثبت نام کردند

انتهای خبر/ طهماسبی


واریز ۱۶۸ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور

منبع:آرمـان
? واریز ۱۶۸ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور