سپاه دژِ مستحکم انقلاب اسلامی

سپاه، در اوج تحریم‌ها با  استفاده از نخبگان علمی و جوانان متدین و امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی را ساخته است و در کنار سایر نیروهای مسلح امروز دژِ مستحکم انقلاب اسلامی است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ پس از وقوع انقلاب اسلامی، پیروزی بر رژیم شاهنشاهی مفسد ۲۵۰۰ ساله که مورد […]



سپاه، در اوج تحریم‌ها با  استفاده از نخبگان علمی و جوانان متدین و امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی را ساخته است و در کنار سایر نیروهای مسلح امروز دژِ مستحکم انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ پس از وقوع انقلاب اسلامی، پیروزی بر رژیم شاهنشاهی مفسد ۲۵۰۰ ساله که مورد حمایت استکبار جهانی بود، ناممکن می‌نمود ولی به حول قوه الهی و با استقامت مردم و خون پاک شهدا محقق شد، و لکن قدم دوم حفظ این نظام بود که کاری بس دشوارتر و سخت‌تر بود، ولی سکان‌دار این نظام مردی حکیم و با تقوا بود و خداوند متعال او را یاری می‌کرد و این نظام اسلامی با راهنمایی‌های ایشان در ادامه راه موفق بود.

  از تدابیر پیر فرزانه تشکیل سازمان‌های متعدد خدمت‌رسان به مردم و همچنین استفاده از قدرت مردمی برای حفظ نظام بود از جمله تشکیل سپاه مردمی بنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، سپاه در برهه‌ای از زمان تشکیل شد که نیروهای مسلح ایران به علت فروپاشی نظام شاهنشاهی تقریبا به‌هم ریخته و بی‌سرسامان بودند در بین ارتش جوانان پاک زیادی بودند و لکن با وقوع انقلاب و به جهت عدم رویارویی با ملت از پادگان‌ها فرار کرده بودند.

برخی از فرماندهان سابق که حامی شاه هم بودند به‌دلیل عملکرد و ترس از مجازات از کشور فرار کرده بودند و از طرفی فرماندهی ارتش هم به‌دست مزدوران آمریکایی بود، سازمان امنیت کشور ساواک نیز منحل و وضعیت امنیتی و اطلاعاتی کشور تقریبا هیچ کارایی نداشت و در چنین مواقعی انقلاب و نظام اسلامی از سوی دشمنان زیادی از جمله منافقین داخلی از گوشه گوشه  این سرزمین تهدید می‌شد، از فتنه‌های قومیتی، گرفته تا فتنه‌های سیاسیون وابسته به شرق و غرب و کمونیست و سوسیالیست و سرمایه‌داری  زیادی در مقابل انقلاب قرار داشتند اینجا نیاز بود یک نیروی مردمی و با ایمان جلوی این فتنه‌ها بایستد و به اصطلاح نظام نوپا را از دهان شیر بیرون بکشد. 

با تدابیر حکیمانه مقرر شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل بگیرد، سپاه وظیفه‌اش دفاع از دست آوردهای انقلاب در مقابل دشمنان بود، لذا ماموریت‌های سپاه صرفا نظامی نبود و نیست بلکه سپاه چون دژِ مستحکم بایستی هر کجا مشکلی برای کشور بوجود می‌آمد وارد عمل شود، و الحق و الانصاف سپاه در انجام ماموریت‌های محوله موفق بود، به حدی که امام خمینی(ره) فرمودند؛  «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» این جمله کاملا نقش سپاه در حفظ کشور و نظام اسلامی را نشان می‌دهد. 

مبارزه سپاه با فتنه‌های داخلی، اعم از گرووهک‌ها، مقابله با منافقین، حفاظت از شخصیت‌ها، و هواپیما رباها، و…؛ سپس حضور در جبهه‌های دفاع مقدس با نیروهای بسیج مردمی در کنار سایر نیروهای مسلح واقعا ستودنی است، ایمان و تدابیر جوانان انقلابی و با ایمان از رموز موفقیت سپاه بود و هست، بعد از دفاع مقدس با تثبیت نظام اسلامی در بازسازی و کمک‌به سازندگی ویرانه‌های زمان شاه و زمان جنگ و ترمیم عقب ماندگی‌ها بسیار عالی عمل کرد و البته ضعف‌هایی هم بود که طبیعی است.

در ادامه راه هم با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب سپاه در بیرون از مرزها در دفاع از مظلومین به خوبی عمل کرد و باتزریق خودباوری و کمک به مقاومت اسلامی در پیروزی‌های مسلمین شریک قابل اعتماد و اتکایی به شمار می رود. 

در عرصه ساخت جنگ افزارهای دفاعی در اوج تحریم‌ها با  استفاده از نخبگان علمی و جوانان متدین و با توکل به خدا امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی را ساخته است و در کنار سایر نیروهای مسلح سپاه امروز دژِ مستحکم انقلاب اسلامی است. نمونه بارز این قدرت همین عملیات «وعده صادق»  بود که به حول و قوه الهی قدرت نظام اسلامی را به رخ دشمنان کشید و از طرفی لبخند به چهره مظلومان به‌خصوص مردم زجر کشیده فلسطین و غزه نشاند.

ان‌شاءالله این نیروی الهی در همه عرصه‌ها موفق باشد.

انتهای خبر/پورحیدر


سپاه دژِ مستحکم انقلاب اسلامی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? سپاه دژِ مستحکم انقلاب اسلامی