ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی برای حفظ ایمنی در ایام محرم

سرپرست اداره کل بازرسی وزارت کار گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی ما در قبال سلامت مردم و رعایت ایمنی در برنامه‌های محرم مورد تاکید است. احمد رضا پرنده سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمان ودر نشئت با تشکل‌های کارفرمایی وکارگری استان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی […]

سرپرست اداره کل بازرسی وزارت کار گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی ما در قبال سلامت مردم و رعایت ایمنی در برنامه‌های محرم مورد تاکید است.

احمد رضا پرنده سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی در سفر به استان کرمان ودر نشئت با تشکل‌های کارفرمایی وکارگری استان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که فرزند انقلاب بود واز جان خود گذشتند و برای اسلام و مردم دفاع و جانفشانی کردند، یک الگو تمام و کمال هستند.

به گفته او، با وجود چنین الگوی ارزشمندی چطور می‌توانیم شبی آرام داشته باشیم، ولی در جایی دیگر برای یک کارگر حادثه ایجاد شود لذا اگر چه امکانت کمی در اختیار داریم، ولی باید با تمام وجود برای مردم وکارگران تلاش کنیم.

پرنده می‌گوید: ۷۰ درصد علل حوادث، به شرایط غیر ایمنی کاری مربوط می‌شود و شرایط کار غیر ایمنی است که موجب ایجاد حادثه می‌شود.

او گفت: ما در استان کرمان انتظار داریم که تشکل‌های کارفرمایی در راستای پیشگیری از حوادث اقدامات عملیاتی انجام دهند.

به گفته او، ولی به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصد علل حوادث محیطی مربوط به بی احتیاطی کارگر است و تشکل‌های کارگری با ارتباطی خوبی که با کارگران دارند، بایستی آموزش‌های مربوطه را به آن‌ها ارائه کنند.

پرنده گفت: اولویت کاری ما در معاونت روابط کار وزارت کار، این است که آموزش‌ها در محیط کار باید به هدف برسد و بویژه کارگاه‌های پرخطر شناسایی و بازدید شوند و آموزش‌های ان‌ها پیگیری شوند.

سرپرست اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی گفت: از صداو سیما درخواست داریم که برنامه‌هایی در سطح استانی برای پیشگیری از حوادث تهیه کند و با این مشارکت و هم افزایی در ارتقای دانش ایمنی کارگران و ارتقا شرایط محیط کار که عامل اصلی است، مورد توجه کارفرمایان واقع شود.

پرنده درخصوص هدف از سفر به کرمان، گفت: برای تجلیل از کارفرمایانی که در حوزه سلامت نیروی کار تلاش فراوانی داشتند، از ۳ استان هرمزگان، سیستان وبلوچستان و کرمان به میزبانی استان کرمان بوده وبعنوان الگو معرفی کنیم.

پرنده می‌گوید: با فرا رسیدن ایام ماه محرم، توجه به مسئولیت اجتماعی ما در قبال سلامت مردم و رعایت ایمنی در مکان‌های برگزاری برنامه‌های محرم به منظور ایجاد شرایط ایمن و پیشگیری از حوادث نکات محوری توسط مسئولین مساجد، امکان و گذر‌های عزاداری مورد تاکید است.

فت فتو کرمان کرمان




ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی برای حفظ ایمنی در ایام محرم

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی برای حفظ ایمنی در ایام محرم