آبخیزداری جنوب کرمان مانع برخی خسارت ها در سیل شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۹۸۰ پروژه مکانیکی آبخیزداری و آبخوان‌داری در هفت شهرستان جنوبی استان وجود دارد. حمزه احمدی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، در بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شد. به گفته  او،  بارندگی‌های اخیر ۳۵۰ میلیون مترمکعب روانآب ایجاد کرد. او بیان داشت: از […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۹۸۰ پروژه مکانیکی آبخیزداری و آبخوان‌داری در هفت شهرستان جنوبی استان وجود دارد.

حمزه احمدی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، در بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شد.

به گفته  او،  بارندگی‌های اخیر ۳۵۰ میلیون مترمکعب روانآب ایجاد کرد.

او بیان داشت: از این میزان ۷۰ میلیون مترمکعب روانآب مدیریت و ۲۵ میلیون مترمکعب آن کنترل شد، که نقش مهمی در بهبود شرایط اقلیمی منطقه جنوب کرمان دارد.

او گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی، اعتبارات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است و در سال جاری نیز ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در ۳۵ حوزه آبخیز جنوب کرمان در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: مساحت مجموع حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان سه میلیون و ۶٠٠ هزار هکتار بوده و عملیات اجرایی طرح‌های حوزه آبخیزداری بر اساس یک برنامه مدون در حال انجام است.

احمدی افزود: خوشبختانه در بارندگی‌های اخیر هیچگونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری وارد نشده است.

او تاکید کرد: طرح‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شامل عملیات سنگی ملاتی، خاکی و پخش سیلاب، گابیونی و بیومکانیکی (بانکت بندی)، کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی است.

فت فتو کرمان کرمان




آبخیزداری جنوب کرمان مانع برخی خسارت ها در سیل شد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آبخیزداری جنوب کرمان مانع برخی خسارت ها در سیل شد