حجاب تضمین کننده آرامش روانی خانواده‌ها

مادر زرندی گفت: خانواده‌ای که مادر و دختران آن حجاب را انتخاب می‌کنند از آرامش فکری بیش‌تری بهره‌مند می‌شوند. به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان»؛اسم مصاحبه که می‌آید همه به‌دنبال سوژه‌های ناب، خاص و پرهیاهو هستند و غافل از اینکه در کنارمان و درست بیخ گوشمان عزیزانی‌اند که خود الگو و […]



مادر زرندی گفت: خانواده‌ای که مادر و دختران آن حجاب را انتخاب می‌کنند از آرامش فکری بیش‌تری بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه‌آرمان»؛اسم مصاحبه که می‌آید همه به‌دنبال سوژه‌های ناب، خاص و پرهیاهو هستند و غافل از اینکه در کنارمان و درست بیخ گوشمان عزیزانی‌اند که خود الگو و نمونه‌ای از یک بانوی نمونه که زندگی و جوانی‌اش را به پای کودکانش می‌گذارد و و هم‌نفس لحظه‌هایشان است. وی مادری خانه‌دار و فعال در عرضه فضای مجازی و کنش‌گری‌های اجتماعی است.

در دورانی که می‌توان گفت اکثریت جامعه به‌دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، ازدواج و فرزندآوری را در حاشیه قرار دادند به سراغ مادر ۳۰ ساله‌ای رفتم که سه فرزند دارد و آرامش‌بخش خانواده‌ پنج‌نفره‌شان است.

بانوی جوان زرندی خود را این‌گونه معرفی می‌کند: فاطمه جمالی‌زاده متولد اردیبهشت‌ماه ۱۳۷۳، مادر دو دختر ۹ ساله و هفت‌ساله و یک پسر هشت‌ ماهه هستم. سال ۱۳۹۰ در سن ۲۳ سالگی ازدواج کردم.

وی از انتخاب پوشش خود می‌گوید: حجاب را دوست دارم و باحجاب احساس امنیت و آرامش می‌کنم چون از هر نگاه‌های آلوده زن را حفظ می‌کند و به‌عنوان یک زن مسلمان الگوی زندگیم را حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها قرار دادم.

جمالی‌زاده از تاثیر مثبت حجاب بر خانواده‌ها اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: خانواده‌ای که مادر و دختران آن پوشش حجاب را انتخاب می‌کنند از آرامش فکری بیش‌تری برخوردار است و در نتیجه این حس امنیت را به سایر اعضای خانواده منتقل می‌کند.

وی تاکید کرد: با چادر بچه بغل کردن آن‌هم در هوای گرم سخت و دشوار است اما کسی که همیشه چادر را به همراه دارد آن را جزئی از اعضای بدنش می‌داند که به هیج وجه نمی‌توان از خود جدایش کرد، حلاوت و شیرینی داشتن حجاب به سختی‌اش می‌ارزد چون هر چیزی بهایی دارد، برای داشتن امنیت و آرامش باید بهای آن را پرداخت.

این بانوی زرندی دختران را هدیه الهی می‌داند و بیان می‌کند: وجود دختر در خانه موجب برکت و رحمت می‌شود و با تولد دختر برکات و نعمات به‌سمت خانه سرازیر می‌شود به نظرم زیباترین هدیه به آنان با توجه به قرار گرفتن در دهه کرامت و روز دختر بازگو کردن برکت وجودشان برای خانواده است، زیرا اگر دختران ما به ارزش خودشان پی ببرند نه تنها منحرف نمی‌شوند که زمینه‌ساز یک خانه و خانواده آرام و با نشاط هستند.

این مادر نمونه به دختران جامعه که ‌آن‌ها را همچون دختر خود می‌داند، توصیه کرد: جدا از بحث مذهب و اسلام، حجاب مایه‌ آرامش است نه یک پوشش دست و پاگیر، بانویی که حجاب دارد یعنی برای خودش ارزش قائل است و خودش را بازیچه نگاه‌های هرزه و آلوده نمی‌داند پس دختران عزیزم بدحجابی ارزش شما را پایین می‌آورد.

وی آسیب‌های ناشی از بدحجابی را برشمرد و خاطرنشان کرد: بدحجابی و بی‌حجابی موجب رشد فساد در جامعه و از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود چون زمینه مقایسه در خانواده‌ها را به‌وجود می‌آورد که آفت بسیاری از زندگی‌هاست، جوانانی که آمادگی ازدواج را ندارند ممکن است گرفتار گناه شده و آرامش روانی خانواده‌ها را متزلزل کند.

وی به مشکلات اقتصادی بر سر راه ازدواج جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند اما خود جوانان هم نباید مشکلات اقتصادی را دلیل به تاخیر افتادن ازدواج بدانند چون خداوند در قرآن تاکید کرده که شما ازدواج کنید و من از فضل خودم به شما می‌بخشم. ما خودمان در ابتدای ازدواج مستاجر و همسرم شغل ثابت نداشت اما با تولد دخترم گشایش حاصل شد و الان به لطف خداوند و برکت بچه‌ها زندگی‌مان رونق گرفته است.

انتهای‌خبر/ زارعی


حجاب تضمین کننده آرامش روانی خانواده‌ها

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حجاب تضمین کننده آرامش روانی خانواده‌ها