شهردار: هشت اولویت مدیریت شهری کرمان را پیگیری می‌کنم

کرمان – فت فتو – شهردار کرمان با بیان اینکه موفقیت‌های دوره‌های پیشین مدیریت شهری را با قدرت ادامه می‌دهیم گفت: ضمن اینکه هشت اصل کلی را در این دوره از مدیریت شهری پیگیری می‌کنم. به گزارش فت فتو، سعید شعرباف تبریزی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار کرمان افزود: اولویت نخست کار، شفافیت […]

کرمان – فت فتو – شهردار کرمان با بیان اینکه موفقیت‌های دوره‌های پیشین مدیریت شهری را با قدرت ادامه می‌دهیم گفت: ضمن اینکه هشت اصل کلی را در این دوره از مدیریت شهری پیگیری می‌کنم.

به گزارش فت فتو، سعید شعرباف تبریزی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار کرمان افزود: اولویت نخست کار، شفافیت حداکثری در شهرداری کرمان خواهد بود، ما هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم و براساس اصول جمهوری اسلامی و در کمال شفافیت با مردم سخن خواهیم گفت.

وی ادامه داد: در اطلاعات، داده، اولویت سنجی، طراحی، بهره برداری و نظارت هیچ چیزی به اندازه مردم و شفافیت کمک حال ما نخواهد بود که به عنوان تعهد نخست ما است.

شهردار کرمان با بیان اینکه بر اساس اصل دوم تلاش خواهیم کرد به سمت احیای هویت جهان شهری کرمان حرکت کنیم اظهار داشت: کرمان مهد تمدن ایران، پهلوانی و مقاومت است و مفهوم مقاومت در این شهر از تاریخ باستانی تا اسم کالبد و تاریخچه پهلوانان نامی و بچه های خط شکن لشکر ۴۱ ثارالله گرفته تا چهره بین المللی مقاومت شهید سلیمانی تنیده شده است.

وی یادآور شد: مقاومت انتخاب نیست بلکه ماهیت و شالوده شهر با آن تنیده شده لذا باید همه توانمان را به کار بگیریم تا این هویت ارتقا یابد.

شعرباف تبریزی افزود: اصل دیگر برنامه های شهرداری اولویت دادن به مظلومان و محرومان در تمامی برنامه ها است و افرادی که با سیاست های حاکمیتی به استضعاف کشیده شده باشند، به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی نعمتان انقلاب هستند که ما وظیفه داریم رفع محرومیت از آنها را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

وی بیان داشت: اولویت چهارم شهرداری کرمان تلاش برای مدیریت عالمانه نخبگان و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است که کرمان در ظرفیت های مادی، انسانی، خیران، هنر و ادب بی نظیر است لذا باید از سرمایه انسانی ساکنان داخل و خارج شهر کمک بگیریم.

شهردار کرمان تصریح کرد: تلاش برای تسهیل امور مردم بویژه حوزه معیشت، تفریح، زنان و ورزش های محلی باید تسهیل و گسترش یابد، علاوه بر استقبال از حضور صاحبان سرمایه در کرمان، سرمایه گذاری علاقمندان را با تصمیمی قاطع گسترش می دهیم تا درآمد های مدیریت شهری ارتقا یابد.

وی گفت: تعامل با مدیران با مرکزیت نماینده ولی فقیه در استان کرمان پیگیری می شود و در دست یاری به سوی همه دراز می کنیم.

شعرباف تبریزی عنوان کرد: براساس نمونه ای از مکتب شهید سلیمانی، شهردار یک جناح نیستم و شهردار همه شهر خواهم بود لذا این امر باید در همه سطوح شهری دیده شود.

وی تاکید کرد: از روح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مدد می طلبم که بی شک تدبیر این شهید در شهر کرمان وجود دارد.

اقدامات دوره پیشین شهرداری کرمان

شهردار پیشین کرمان نیز در این نشست گفت: شهرداری کرمان نظام فکری و برنامه ریزی خوبی در امور شهری دارد و اگر شهردار جدید کرمان در همین راستا فعالیت خود را ادامه دهد یکی از بهترین شهرداران خواهد بود و یادگاران خوبی از خود برجای می‌گذارد.

سیدمهران عالم زاده افزود: در منطقه شهرک بنی هاشم کرمان (محل برگزاری مراسم) چند پارک، فرهنگسرای قمر بنی هاشم، تخصیص زمین برای احداث مدرسه و کلانتری توسط شهرداری انجام گرفت، در حالی که برخی از این فعالیت ها وظیفه راه و شهرسازی بود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم هر دستگاه اجرایی در هر جایگاهی باید رسالت خدمت به مردم را انجام دهد، دولت و شهرداری به صورت مشترک رسالت خدمت رسانی به مردم را دارند و ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرداری چهار سال قبل چگونه بود و چه کارهایی در پنجمین دوره شورای اسلامی شکل گرفت، شهر کرمان آنقدر وسیع است که با وجود تمامی تلاش هایی که انجام گرفت چهره این شهر تغییر یافت، اما ثمره این تلاش ها با وجود وسعت شهری کافی نیست.

شهردار پیشین کرمان گفت: ۶ پروژه نیمه تمام بزرگ از جمله تقاطع های غیرهمسطح در دوره پیشین مدیریت شهری انجام شد، درآمدهای این شهر از ۳۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت که این افزایش درآمد مبتنی بر تصمیمات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین تکمیل ساختمان جدید شهرداری، پروژه های بزرگ عمرانی، سیستم پایش تصویری، خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس پس از ۱۵ سال و اورهال کردن ۴۰ دستگاه در دوره پیشین مدیریت شهری کرمان انجام شد.

وی یادآور شد: همچنین نرم افزار شهرسازی کرمان را آغاز کردیم و طرح اصلاح لوایح درآمدی شهرداری پس از ۱۴ سال انجام شد که این طرح به صورت زیرساختی درآمد شهرداری را پایدار می کند.

عالم زاده افزود: احداث ۴۰ پارک محله ای، تهاتر ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت با شهرداری کرمان در این دوره صورت گرفت و فعالیت های زیاد دیگری توسط پرسنل شهرداری انجام شده است.

وی بیان داشت: ظرفیت نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شهرداری است که از سال نخست ۶۰۰ نفر، بدون اضافه کردن حتی یک نفر بازنشست شدند و در این شرایط ۲ سازمان جدید نیز در شهرداری کرمان احداث شد.

شهردار پیشین کرمان گفت: نیروی انسانی شهرداری کرمان برای انجام همه کارهای بزرگ آمادگی دارد و فقط باید از آن خواسته شود، ضمن آنکه همدلی در شهرداری بزرگترین سرمایه است.

وی تاکید کرد: شهرداری کرمان تا روز ۱۳ مرداد امسال ۱۲۵ میلیارد تومان بدهی داشته و ۳۲ میلیارد تومان پروانه شناور طی سال های آینده داریم که مردم از این خدمات استفاده می کنند و موجودی شهرداری تا تاریخ یاد شده، ۱۱۷ میلیارد تومان بوده است.

عالم زاده افزود: شهرداری همچنین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان املاک مازاد دارد که می تواند در حوزه های مختلف هزینه کند، بخشی از درآمد شهرداری از محل تفکیک اراضی است که در این خصوص شهرداری زمین را به اتوبوس و سرمایه ای برای استفاده مردم تبدیل می کند.

وی ابراز داشت: جذب درآمد شهرداری تا روز ۱۳ مرداد امسال نسبت به سال ۹۷، از ۳۰ تا ۴۰۰ درصد تحقق یافته و در این زمینه اکثر درآمدها طی ۶ ماهه دوم سال محقق می شود زیرا تا مردادماه در سال گذشته فقط ۱۹ درصد از درآمد یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومانی را جذب کرده بودیم.

شهردار پیشین کرمان تاکید کرد: مردم کمبودهای این شهر را در دوره پیشین شهرداری، برما ببخشند.

به گزارش فت فتو، سعید شعرباف تبریزی در این مراسم به صورت رسمی به عنوان شهردار کرمان معارفه و از خدمات سیدمهران عالم زاده شهردار پیشین تشکر شد.

شعرباف تبریزی ششم شهریورماه به عنوان شهردار منتخب دوره ششم شورای کرمان برگزیده و حکم وی اوایل مهرماه امسال توسط وزارت کشور تایید شد.




شهردار: هشت اولویت مدیریت شهری کرمان را پیگیری می‌کنم

منبع:ایرنـا
? شهردار: هشت اولویت مدیریت شهری کرمان را پیگیری می‌کنم