امین اباذری مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان فعال در حوزه خودروهای خودران که موفق به تولید سیستم ترمز اضطراری شده است در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا درخصوص فعالیت فناورانه خود توضیح داد: سیستم ترمز اضطراری یکی از سیستمهای استاندارد خودرو است که باید برای خودروهای سنگین در نظر گرفته شود که توسط شرکت […]
امین اباذری مدیرعامل یک شرکت دانشبنیان فعال در حوزه خودروهای خودران که موفق به تولید سیستم ترمز اضطراری شده است در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا درخصوص فعالیت فناورانه خود توضیح داد: سیستم ترمز اضطراری یکی از سیستمهای استاندارد خودرو است که باید برای خودروهای سنگین در نظر گرفته شود که توسط شرکت ما طراحی و تولید شده است. عملکرد این سیستمها به گونهای است که اگر خودرو جلویی ناگهان توقف کرد یا راننده خودرو سنگین تحت هر شرایطی قادر به ترمز کردن نشد، ترمز به صورت خودکار عمل کند و از بسیاری تصادفات جلوگیری کند. از آنجایی که این سیستم جزو اقلام تحریمی است و خودروسازان داخلی به آن نیاز دارند ما تلاش کردیم این محصول فناورانه را با دانش متخصصان داخلی بومیسازی کنیم.
وی در ادامه با اشاره اینکه این سیستم براساس استاندارهای بین المللی طراحی شده است افزود: این سیستم کارایی نمونه خارجی دارد،اما با یک سوم قیمت نسبت قابل عرضه است اما موضوعی که مطرح است این که خودرو سازان داخلی به دلیل انحصاری بودن این صنعت دغدغهای برای ارتقاء و افزایش کیفیت خودروها ندارند پس در نهایت استقبال خوبی هم صورت نمیگیرد.
اباذری ادامه داد: در این سیستم از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده که توسط بینایی و رادار عمل میکند و احتمال برخورد را در نظر میگیرد؛ اگر زیر سه ثانیه باشد و ترمز توسط خودرو گرفته نشود ترمز خودکارعمل میکند.
مدیر عامل این شرکت دانشبنیان در ادامه گفت: متاسفانه خودروسازان داخلی تا حدی که استاندارد اجبارشان کند برای خودرو تجهیزات در نظر میگیرند، مثلا یک سیستم انحراف از مسیروجود داشت که اگر خودرو راهنما نزند و از خط خارج شود سیستم هشدار میدهد. البته این هم جزء زیر سیستمهای خودروهای خودران است که استاندارد اجبار کرد این سیستم را تولید و در اختیار خودروسازان قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به چالشهای این حوزه گفت: در این زمینه چند مدل چالش مطرح است؛ اول از همه مشکل استاندارد در ایران وجود دارد که چارچوب خاصی ندارد و ما مجبور هستیم صفر تا صد پیگیریهای مربوط به طراحی تا تولید و استاندارد را داشته باشیم. موضوع بعدی عدم حمایت نهادهای مربوطه از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت صمت، ستاد حمل و نقل پیشرفته است که هیچ حمایت مالی تاکنون صورت نگرفته است. در نهایت وقتی افراد ببنید که حمایتی صورت نمیگیرد، علی رغم میل باطنی تصمیم به مهاجرت میگیرند و فعالیت خود را در خارج از ایران ادامه میدهند.
انتهای پیام/
منبع:آنـــا ? کاهش تصادفات با هوش مصنوعی/ توقف خودروهای سنگین در کمتر از سه ثانیه
این مطلب بدون برچسب می باشد.
انتهای پیام/ روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ اخبار کرمان اخبار کرمان و شهرستان ها منبع:آنـــا ? روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
محمود افشاردوست در گفتوگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره اینکه تیم ملی والیبال در تمامی دیدارهای خود در دو هفته ابتدایی لیگ ملتها بازنده از زمین خارج شده و تنها دو امتیاز به دست آورده، اظهار کرد: متأسفانه امسال تیم ملی شرایط خوبی در لیگ ملتها ندارد و امتیازات زیادی را از دست داده […]
به گزارش گروه بازار نذیر کرمان، نمایشگاه آگروفود دارای طیف گسترده ای از غرفه داران از جمله تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، محصولات دام و طیور، ماشین آلات فرآوری و بسته بندی مواد غذایی و بسیاری موارد دیگر است. این رویداد فرصتی عالی برای کسب و کارها برای ایجاد شبکه و مشارکت های جدید و […]
به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان، دهها هزار نفر در تلآویو با برگزاری تظاهراتی خواستار کنارهگیری نتانیاهو از قدرت و همچنین انجام توافق مبادله اسرا با حماس شدند. بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی در شهر حیفا به تجمع اعتراضی که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شده بود، حمله کرده است. دانلود […]
+ پنج = سیزده