جهاد خدمت ادامه دارد

درحالی‌که کل کشور عزادار جمهور شهیدشان هستند اما کار کشور لنگ نمانده و وزرا به‌دنبال کار جهادی هستند تا گره‌ای بر خدمت نیوفتد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  علی گلشنی دستیار ویژه وزیر صنعت‌،معدن و تجارت به اتفاق رئیس سازمان صمت استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان از پروژه باغ […]



درحالی‌که کل کشور عزادار جمهور شهیدشان هستند اما کار کشور لنگ نمانده و وزرا به‌دنبال کار جهادی هستند تا گره‌ای بر خدمت نیوفتد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  علی گلشنی دستیار ویژه وزیر صنعت‌،معدن و تجارت به اتفاق رئیس سازمان صمت استان و معاون اقتصادی استاندار کرمان از پروژه باغ موزه فرش کرمان بازدید کرد.

درحالی‌که رئیس جمهور ما به شهادت رسیده است اما دولت از کار خود شانه خالی نکرده است و پیگیری مشکلات و رفع آنان در اولیت قرار دارد و حضور دستیار ویژه وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در کرمان مدعای این موضوع است.

باغ موزه فرش کرمان با سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند جایگاه فرش کرمان را ارتقا دهد و با تدبیر مسئولان توان تبدیل شدن به یک پایگاه گردشگری جذاب در دل کویر استان کرمان را دارد.

علی گلشنی دستیار ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت با سفر به کرمان از این باغ موزه بازدید کرد و مهدی حسینی‌نژاد نیز توضیحاتی را ارائه کرده بود با این مضمون که مجموعه شرکت فرش سابق و پروژه باغ موزه فرش دستباف مجموعه‌ای نادر وبی نظیر وجذاب که قدمتی در حدود صدوبیست سال دارد که باسرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان و کشور تبدیل و فرش دستباف کرمان را از تولید خامه، رنگرزی‌، تهیه نقشه و بافت فرش به نمایش بگذارد.

با تمام این اوصاف و ظرفیتی که در باغ‌موزه فرش کرمان وجود دارد اما عملیات اجرایی باغ موزه علی‌رغم پیگیری‌های مداوم از گذشته هنوز محقق نشده و امیدواریم که با عنایت ویژه مسئولان ذیربط شاهد تحقق و اجرای این پروژه مهم ملی و منطقه‌ای باشیم.

گلشنی هم در خصوص این باغ موزه عنوان کرد: روند کلی صنایع و معادن کرمان با توجه  به مشکلاتی همچون ناترازی انرژی نسبتا خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد که امسال با همکاری وزارت نیرو خواهیم توانست، از قطعی برق، آب و گاز جلوگیری کرد تا بهتر از گذشته تولید و صادرات کالای صنعتی استان انجام گیرد،

دستیار ویژه وزیر صمت از شرکت فرش کرمان به‌عنوان مجموعه فاخر یاد  کرد و قول مساعد داد تا در هفته آتی برای آن تصمیم‌گیری شده و نتایج ان متعاقبا اعلام خواهد شد.

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم ایجاد موزه فرش کرمان در مجموعه مورد بازدید  تاکید کرد و تاثیر آن در توسعه گردشگری استان بر محوریت فرش موثر عنوان کرد.

*شایان ذکر است، شرکت فرش کرمان هم اکنون در تملک سازمان صمت استان  است و در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۳۷۰۸ به ثبت رسیده است.

۱۱۵ سال قبل در سال ۱۲۹۰ کمپانی هند شرقی که بنیان انگلیسی دارد توسط فردی بلغاری به ساخت کارخانه فرش کرمان در زیر بنای بیش از ۲ هکتار پرداخت و کلیه تجهیزات لازم مثل چرخ‌های ریسندگی، بافندگی و تکمیل فرش حتی ژنراتور برق و چاه چرخ گاوآهن را در مکان کنونی بلوار باستانی پاریزی بنا نهاد.

این کارخانه در سال ۱۳۱۴ به شرکت سهامی فرش ایران واگذار شده و ژان و جورج تیمو (پدر و پسر یونانی) به تولید و صادرات فرش کرمان در این مجموعه پرداختند.

انتهای خبر/ طهماسبی


جهاد خدمت ادامه دارد

منبع:آرمـان
? جهاد خدمت ادامه دارد