رشد ۲۲۰ درصدی اعتبارات ارزش افزوده دهیاری‌های استان کرمان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: از ابتدای امسال تا آبان ماه ۵۵۹ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها واریز شده که نسبت به ۱۷۵ میلیارد تومان سال گذشته ۲۲۰ درصد رشد اعتباری را نشان می‌دهد. به گزارش فت فتو؛ منصور خانه‌گیر در نشست خبری، تعداد بخش‌ها و دهستان‌های […]

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: از ابتدای امسال تا آبان ماه ۵۵۹ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها واریز شده که نسبت به ۱۷۵ میلیارد تومان سال گذشته ۲۲۰ درصد رشد اعتباری را نشان می‌دهد.

به گزارش فت فتو؛ منصور خانه‌گیر در نشست خبری، تعداد بخش‌ها و دهستان‌های استان کرمان را به ترتیب ۶۰ و ۱۵۴ مورد اعلام و عنوان کرد: ۱۱ هزار  ۷۶۳ روستا در استان دارای کد آبادی استان بوده که ۵ هزار و ۶۲۳ روستا دارای سکنه هستند.

وی جمعیت روستایی استان کرمان براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ را یک میلیون و ۳۰۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۴۱ درصد از جمعیت کل استان در روستاها ساکن هستند.

خانه‌گیر تصریح کرد: در دوره ششم شوراهای اسلامی ۸ هزار و ۸۴۹ نفر شورای روستایی داریم که در ۲ هزار و ۸۵۵ روستا حضور دارند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۱۳ روستا دارای شورای سه نفره و ۱۴۲ روستا دارای شورای پنج نفره هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۴۷۱ دهیاری در کل استان، ۲۸۲ دهیاری تمام وقت و مابقی پاره وقت هستند.

خانه‌گیر با اشاره به تقسیم‌بندی دهیاری‌های‌ها به درجه یک و دو، سه و چهار، پنج و شش عنوان کرد: این درجه‌بندی در انتخاب و انتصاب دهیار و شرایط عمومی دهیار نقش دارد.

وی ابراز داشت: ۲ هزار  ۲۰۵ نفر برای گزینش دهیاری معرفی شدند که ۲۹۰ نفر خانم بودند.

مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری کرمان، اعتبارات دهیاری‌ها را از محل ارزش افزوده، نفت، ماده ۵۸ و گردشگری عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تا آبان ماه ۵۵۹ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب دهیاری‌ها واریز شده که نسبت به ۱۷۵ میلیارد تومان سال گذشته ۲۲۰ درصد رشد اعتباری را نشان می‌دهد.

خانه‌گیر تصریح کرد: اعتبارات روستاهایی که دهیاری ندارند از محل ارزش افزوده حسابی در فرمانداری با مصوبه کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان پرداخت می‌شود و طی هشت ماهه امسال ۹۵ میلیارد تومان واریزی برای روستاهای فاقد دهیاری انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: با آغاز دوره ششم شوراهای اسلامی، ساماندهی هیات رئیسه شوراها در دستور کار قرار گرفت و ابلاغ ۸۰ درصد حکم دهیاران انجام شده است.

خانه‌گیر از اولویت دفتر امور روستایی استانداری برای راه‌اندازی سایت‌های پسماند نام برد و اظهار داشت: در سطح استان لندفیل روستایی نداریم و اکثر روستاها از لندفیل‌های شهری استفاده می‌کنند.

وی از تصویب راه‌اندازی ۶۰ سایت پسماند در ۶۰ بخش استان خبر داد و گفت: به تمام بخشداری‌ها و شهرداری‌ها اعلام کردیم تا نقاط پیشنهادی را اعلام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان ابراز داشت: در حوزه مدیریت بحران روستاها، طی تفاهم‌نامه با هلال‌احمر، ۱۲۰ خانه‌ هلال روستایی در کل استان راه‌اندازی شده و امکانات اولیه مانند چادر، کپسول آتش‌نشانی و کمک‌های اولیه و غیره در آنها تجهیز شده است.

خانه‌گیر افزود: آموزش‌های امدادرسانی اولیه نیز به اهالی داده شده تا در لحظات اول وقوع حادثه، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص تسهیلات روستایی گفت: سال گذشته از اعتبارات تبصره ۱۶ روستایی، ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی توسط دفتر روستایی در سراسر استان تخصیص یافته که این اعتبار امسال به ۴۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

خانه‌گیر اظهار داشت: تاکید ما بر این است که دهیاران باید به دنبال درآمد پایدار برای روستاها باشند و فعالیت‌های اقتصادی را راه‌اندازی کنند. دهیاران با سرمایه‌گذار مشارکت داشته و کارهای اشتغالزایی ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان اظهار داشت: در کل استان ۴۸ شرکت تعاونی دهیاری دارای شناسه ملی داریم که ۱۶ مورد آنها غیرفعال هستند.

خانه‌گیر همچنین از اختصاص یک میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان برای اعتبار روستاهای گردشگری خبر داد و عنوان کرد: برای مهاجرت معکوس، نیازمند کار تبلیغاتی و معرفی ظرفیت‌های گسترده روستاها از جمله گردشگری، اقتصادی و فرهنگی هستیم.

انتهای پیام




رشد ۲۲۰ درصدی اعتبارات ارزش افزوده دهیاری‌های استان کرمان

منبع: بــرنا
?
رشد ۲۲۰ درصدی اعتبارات ارزش افزوده دهیاری‌های استان کرمان