سفر به دل طبیعت و شور و هیجان صید ماهی: راهنمای جامع ماهیگیری در ایران

به گزارش نذیر کرمان، ماهیگیری یکی از تفریحات جذاب و پرطرفدار در میان مردم ایران است که در کنار صبر و حوصله، نیازمند انتخاب مکان مناسب نیز می‌باشد. در این خبر، با همکاری بخش تحقیقات شرکت ایرکوک، به معرفی بکرترین نقاط برای ماهیگیری در سراسر ایران می‌پردازیم تا اگر از علاقه‌مندان به این تفریح هیجان‌انگیز […]


به گزارش نذیر کرمان، ماهیگیری یکی از تفریحات جذاب و پرطرفدار در میان مردم ایران است که در کنار صبر و حوصله، نیازمند انتخاب مکان مناسب نیز می‌باشد. در این خبر، با همکاری بخش تحقیقات شرکت ایرکوک، به معرفی بکرترین نقاط برای ماهیگیری در سراسر ایران می‌پردازیم تا اگر از علاقه‌مندان به این تفریح هیجان‌انگیز هستید، با این مکان‌ها آشنا شده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدهای متعددی در گوشه و کنار ایران وجود دارند که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را برای ماهیگیری دارند. در این مطلب، این مکان‌ها را به تفکیک شهر تهران و سایر نقاط ایران معرفی خواهیم کرد.

علاقه‌مندان به ماهیگیری حرفه‌ای، غالباً قایق‌های بادی مخصوصی را برای این منظور تهیه می‌کنند و در سفرهای خود به همراه دارند. جالب است بدانید که برخی از این قایق‌ها، امکانات ویژه‌ای برای ماهیگیری نیز دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها جایگاهی برای قرارگیری لانسر یا همان چوب ماهیگیری روی بدنه خود دارند و یا کف آنها از لایه‌ای فایبرگلاس پوشیده شده که به حفظ تعادل بهتر فرد بر روی قایق کمک می‌کند.

حال، وقت آن است که با بهترین مکان‌های ماهیگیری در ایران آشنا شویم:

بهترین مکان‌های ماهیگیری در استان تهران:

  • سد لار:این سد که در ۸۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده، به واسطه احداث بر روی رودخانه لار، محل مناسبی برای صید قزل‌آلای خال قرمز است.
  • سد طالقان:علاوه بر اینکه مکانی ایده‌آل برای سفرهای کوتاه خانوادگی است، به دلیل وجود ماهی‌هایی نظیر قزل‌آلا، زردپر و کپور، در بین ماهیگیران نیز محبوبیت بالایی دارد. این سد در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران و در میان رشته کوه البرز قرار گرفته است.
  • سد لتیان:نزدیکی این سد به پایتخت (۲۵ کیلومتری) آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ماهیگیری برای ساکنین تهران تبدیل کرده است. اگر در اوایل بهار یا پاییز به این سد سفر کنید، می‌توانید ماهی‌هایی مانند زردپر را صید کنید. در فصل تابستان نیز می‌توانید از صید ماهی‌های متنوعی نظیر عروس ماهی لذت ببرید.
    Image of Latian Dam, Iran
  • دریاچه تار و هویر:این دریاچه که در ۳۰ کیلومتری دماوند واقع شده، به واسطه آب و هوای کوهستانی خود، هر ساله پذیرای علاقه‌مندان به ماهیگیری و دیگر تفریحات آبی مانند قایق‌رانی است. در این دریاچه می‌توانید انواع ماهی‌های قزل‌آلا و همچنین ماهی زردک را صید کنید.
    Image of Tar and Hovir Lake, Iran

بهترین مکان‌های ماهیگیری در سایر نقاط ایران:

  • سد امیرکبیر (سد کرج):این سد که بر روی رودخانه کرج و در ۲۳ کیلومتری کرج احداث شده، مکانی بی‌نظیر برای صید انواع قزل‌آلا است.
    Image of Amir Kabir Dam, Iran
  • سد منجیل گیلان:این سد در استان گیلان و نزدیک به شهر منجیل واقع شده و برای ساکنین رشت و قزوین نیز به نسبت نزدیک است. در این سد می‌توانید به صید ماهی‌هایی مانند سبله و شاه کولی بپردازید.
  • تالاب انزلی گیلان:اگرچه در حال حاضر وضعیت این تالاب برای ماهیگیری ایده‌آل نیست، اما با اخذ مجوز می‌توانید به صید ماهی‌هایی نظیر کپور، سوف، سبله و اردک ماهی در آن بپردازید. بازدید از این تالاب بدون نیاز به مجوز نیز امکان‌پذیر است.
    Image of Anzali Wetland, Iran
  • دریاچه هامون سیستان و بلوچستان:این دریاچه که از نظر وسعت در رتبه سوم کشور قرار دارد، مکانی عالی برای صید ماهی‌هایی مانند کپور، زردپر و عروس ماهی است.

**مکان‌هایی که در این خبر به آنها اشاره شد، تنها گوشه‌ای از نقاط بکر و دیدنی ایران برای ماهیگیری هستند. برخی از

۱۵ مکان مناسب برای ماهیگیری در ایران

منبع: بــرنا
? ۱۵ مکان مناسب برای ماهیگیری در ایران