به گزارش نذیر کرمان، حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفتگویی به تشریح برنامههای این معاونت برای اجرای سند تحول بنیادین و تربیت نیروی پرورشی موثر پرداخت. پورثانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تربیت دانشآموزان در نظام آموزشی، اظهار کرد: سند تحول بنیادین با توجه به […]
به گزارش نذیر کرمان، حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در گفتگویی به تشریح برنامههای این معاونت برای اجرای سند تحول بنیادین و تربیت نیروی پرورشی موثر پرداخت.
پورثانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تربیت دانشآموزان در نظام آموزشی، اظهار کرد: سند تحول بنیادین با توجه به مبانی دینی و تربیتی نگاشته شده است و در آن کلمهای از “آموزش” به تنهایی به کار نرفته و تمام تاکید بر “تربیت” است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با تحقق کامل سند تحول بنیادین فاصله داریم، گفت: با این وجود، همکاران ما در مدارس تلاش میکنند تا تربیت دانشآموزان به بهترین نحو انجام شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به یکی از آسیبهای حوزه تربیت، یعنی تعدد مدارس اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی با تنوع مدارس سازگار نیست. به همین دلیل، ماده واحدهای در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا تنوع مدارس در نظام آموزشی کاهش یابد.
پورثانی در ادامه به برنامههای این معاونت برای تربیت نیروی پرورشی موثر پرداخت و گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده باشد میتوان درس خواند و محتوا اگر صد در صد کامل نباشد باز هم میتوان آموزش دید، اما اگر معلم تراز انقلاب نباشد، تربیت به درستی انجام نخواهد شد.
وی با اشاره به کمبود مربی پرورشی در مدارس، از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال خبر داد و گفت: ۵۰ درصد مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.
پورثانی در خصوص کیفیت استخدام معلمان نیز گفت: در سالهای گذشته، قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش میشدند که از مبادی تربیت معلم نبودند. به همین دلیل، در سال گذشته کانونهای ارزیابی در کشور مستقر شدند تا معلمان را ارزیابی کنند و فقط نیروهای توانمند وارد آموزش و پرورش شوند.
وی ارتقای وضعیت معلمان را نکته بعدی دانست و گفت: نظام رتبهبندی معلمان برای این موضوع پیادهسازی شده است تا تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.
پورثانی همچنین به نظام ارزشیابی جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این نظام، شاخصهایی برای ارزیابی فعالیتهای تربیتی مربیان در نظر گرفته شده است و به آنها امتیاز داده میشود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: گفتمانسازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش، مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی به طور جدی در مدارس دنبال شود.
کلمات کلیدی: سند تحول بنیادین، تربیت، آموزش و پرورش، حجتالاسلام محمدحسین پورثانی، مربی پرورشی، نظام ارزشیابی، مقام معظم رهبری
منبع: بــرنا ? کارنامه رشد تربیتی دانش آموزان صادر خواهد شد
به گزارش نذیر کرمان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به شیراز در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مراسم رونمایی از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در راستای معرفی ایران به جهان، […]
به گزارش نذیر کرمان، گل محمدی، این گل خوش عطر و زیبا، خواص دارویی فوق العاده ای برای سلامتی و زیبایی بانوان دارد. دمنوش گل محمدی می تواند به عنوان یک داروی گیاهی طبیعی برای رفع مشکلات مختلف بانوان مورد استفاده قرار گیرد. دکتر مریم تقوی شیرازی، متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در […]
به گزارش نذیر کرمان، طرح کشوری با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بقاع متبرکه با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده معصوم (ع) آغاز شد. حجتالاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم گفت: “ما ذیل سایه کرامت امام رضا (ع) زندگی پربرکتی را […]
به گزارش نذیر کرمان، شرکت چری از ربات انساننمای جدید خود به نام “مورنین” رونمایی کرد. این ربات که با طراحی بیومیمتیک، تقلید شگفتانگیزی از شکل و حرکت انسان دارد، گامی بلند در دنیای رباتیک و هوش مصنوعی محسوب میشود. مورنین با وزن ۵۵ کیلوگرم و قد ۱۶۶ سانتیمتر، دارای چهرهای انسانمانند ساخته شده از […]
یک × = پنج