رئیس دادگستری زرند: ترک فعل‌ها در وقوع تصادفات پیگیری می‌شود

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به تاثیر عوامل محیطی در وقوع تصادفات از پیگیری قصور مسئولان و دستگاه‌ها در وقوع تصادفات خبر داد. ابوالفضل فرحبخش ۱۴ آذرماه در همایش قربانیان حوادث ترافیکی در زرند گفت: در وقوع هر تصادف عوامل مختلفی نقش دارد و در این راستا تحلیل آماری تصادفات در شهرستان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به تاثیر عوامل محیطی در وقوع تصادفات از پیگیری قصور مسئولان و دستگاه‌ها در وقوع تصادفات خبر داد.

ابوالفضل فرحبخش ۱۴ آذرماه در همایش قربانیان حوادث ترافیکی در زرند گفت: در وقوع هر تصادف عوامل مختلفی نقش دارد و در این راستا تحلیل آماری تصادفات در شهرستان زرند، نشان از سهم قابل توجه عوامل انسانی و خطای رانندگان دارد.

وی افزود: بی احتیاطی و بی مبالاتی رانندگان از مواردی است که منجر به خطر افتادن جان شهروندان شده که می‌توان از آنها به بایدها و نبایدهای فرهنگ صحیح رانندگی یاد کرد؛ به عنوان مثال راکبان موتورسیکلت برای حفظ جان خود بایستی از کلاه ایمنی استفاده کنند و از سوی دیگر عدم تجاوز از سرعت مجاز را رعایت نمایند تا به شکل قابل توجهی ریسک حوادث رانندگی و شدت آن را کاهش دهند.

فرحبخش گفت: کاهش نقش عوامل انسانی نیازمند اقدامات فرهنگی است و برای فرهنگسازی نیز بایستی معایب و تبعات هر موضوع مورد تاکید قرار بگیرد. به عنوان مثال هر چند که سرعت ممکن است لذت آنی و کاهش زمان رسیدن به مقصد را در نگاه اول به دنبال داشته باشد اما در پی وقوع تصادفات چه بسیار خانواده های بوده که هیچگاه به زندگی عادی برنگشته‌اند و بنابراین باید فرهنگسازی در سنین کودکی از نهاد خانواده شروع و سپس در مدارس مورد تاکید قرار گیرد تا در جامعه نهادینه شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند بیان کرد: عوامل محیطی دخیل در تصادفات از قبیل نقاط حادثه خیز و مسیرهای غیر استاندارد نیز از موضوعاتی هستند که برای کاهش وقوع تصادف باید مورد توجه قرار گیرند؛ به همین جهت دستگاه قضایی زرند در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش تصادفات اقدامات متعددی انجام داده و با برگزاری جلسات مختلف پیشگیری از وقوع جرم نقاط حادثه خیز احصا و رانندگان پر خطر شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در ابتدای سال گذشته هر ماه شاهد وقوع حوادث رانندگی و تصادف فوتی بودیم که با ورود دستگاه قضایی و الزام دستگاه ها به رفع نقاط حادثه‌خیز در گردنه عیسی آباد، تصادفات در این محور به طور محسوسی کاهش یافته است.

فرحبخش بیان کرد: تعیین سهم دستگاه ها و مسئولان در وقوع تصادفات نیز همواره مورد تاکید دستگاه قضایی بوده که این مهم در تصادفات صورت گرفته شهری و برون شهری اخیر نیز در حال بررسی است و در صورت اثبات سهم دستگاه‌ها، به طور قطع ترک فعل مسئولان گزارش و پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام




رئیس دادگستری زرند: ترک فعل‌ها در وقوع تصادفات پیگیری می‌شود

منبع: ایـسنا
? رئیس دادگستری زرند: ترک فعل‌ها در وقوع تصادفات پیگیری می‌شود