دادگستری کرمان مطالبات کارگری را پیگیری می‌کند

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پایان هر ماه لیست بنگاه‌های دارای بدهی و معوقه را دادگستری اعلام کند تا از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مطالبات قانونی و مشروع آن‌ها پیگیری شده و آسیب‌های ناشی […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان پایان هر ماه لیست بنگاه‌های دارای بدهی و معوقه را دادگستری اعلام کند تا از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مطالبات قانونی و مشروع آن‌ها پیگیری شده و آسیب‌های ناشی از این موارد کاهش یابد.

سیدمهدی قویدل در جلسه با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: مسائل مربوط به امنیت و رفاه اجتماعی ارتباط مستقیمی با ارتقای سرمایه اجتماعی در جامعه، کاهش آسیب ها و جرایم، پویایی، رشد، توسعه و بالندگی مردم دارد.
وی افزود: علیرغم تلاش های انجام شده، یکی از مشکلات دستگاه های اجرایی، عدم انسجام و هماهنگی است که معمولاً دستگاه ها همگرایی و هماهنگی و همین امر منجر به انجام اقدامات جزیره‌ای و بخشی نگری می‌شود کما اینکه در بسیاری از اقدامات موازی‌کاری منجر به نتیجه عکس شده است.
قویدل سپس با انتقاد از اینکه فرهنگ کار به فراموشی سپرده شده است و این مساله آسیب بزرگی به نسل آینده وارد می‌کند، تصریح کرد: نگاه مردم و جامعه در خصوص شغل و انتظارات آن‌ها از حاکمیت بسیار بالاست که بایستی این دیدگاه اصلاح و فرهنگ سازی شود تا افرادی که توان کارآفرینی و اشتغالزایی دارند به میدان آمده و از ظرفیت های داخل استفاده کنند.
قویدل در ادامه با تاکید بر توانمندسازی مجرمین، متهمین و معتادین و بازتوانی آنها، گفت: بررسی آسیب‌های ناشی از فاصله طبقاتی، کودکان و زنان کار و مطالبات جامعه کارگری در دستور کار این معاونت قرار دارد، ضمن اینکه اداره تعاون،  کار و رفاه اجتماعی و شورای هماهنگی اداره کار که در بازتوانی، آموزش، حمایت و اشتغال این افراد تکلیف و نقش اثرگذاری دارند باید همکاری های لازم را داشته باشند. 
این مقام قضایی اظهار کرد: در بحث پیشگیری از مهاجرت های بین شهری و استانی در داخل کشور که منجر به حاشیه نشینی، اشتغال کاذب و تورم جمعیت در قسمتی از شهر و استان می‌شود نیز می‌توان با کمک هم در جهت اصلاح این رویه گام برداشت. 
قویدل در ادامه با اشاره به پیامدهای حضور اتباع بیگانه نیز تاکید کرد: استان کرمان در راس تهاجمات و آسیب های ناشی از ورود اتباع غیرمجاز قرار دارد درحالیکه هنوز در این رابطه نسخه کامل و اثربخشی ارائه نشده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس بیان کرد: پیشنهاد می شود سامانه ای ایجاد شود تا در تکمیل سامانه کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جویندگان کارهای خرد و کارفرمایان ساختمان و مشاغل کوچک و حتی کشاورزان بتوانند در آن ثبت‌نام و اقدام به ارتباط با یکدیگر کنند تا در بیان تخصص ها و پیدا کردن شغل مورد نیز فاصله کوتاه تر شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه کسب و کارهای اینترنتی ساماندهی و اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه فضای مجازی انجام شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری از حوادث ناشی از کار و ایمنی در محیط کار از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد و می توان از ظرفیت افسران ایمنی به عنوان دیده بانان پیشگیری در جهت کاهش حوادث کار و افزایش ایمنی و ارتقاء بهره وری استفاده کرد.

انتهای پیام




دادگستری کرمان مطالبات کارگری را پیگیری می‌کند

منبع: ایـسنا
? دادگستری کرمان مطالبات کارگری را پیگیری می‌کند