تقلب در امتحان نهایی ممکن نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی این استان با اجرای طرح شهید محمودوند به عنوان طرح شناسایی چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل، جذب سیستم آموزشی شدند. به […]


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی این استان با اجرای طرح شهید محمودوند به عنوان طرح شناسایی چهره به چهره دانش آموزان بازمانده از تحصیل، جذب سیستم آموزشی شدند.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم افزود: آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیل کرده ، سامانه ای را طراحی کرده که اسامی تمام دانش آموزان در آن ثبت شده است.

وی بیان کرد: به ازای هر یک تا ۱۰ نفر به اقتضای جمعیت شهرستان ها، نیروی انسانی پیگیری کننده برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تعریف شده که این افراد باید بازماندگان از تحصیل را شناسایی و مستندات موجود در این زمینه را در سامانه شهید محمودوند بارگذاری کنند.

رضایی سخت گذر بودن برخی راه‌های روستایی و عشایری و تمایل نداشتن خانواده ها به تحصیل فرزندان را از جمله دلایل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه مرکز آمار تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده این استان را هفت هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرده در حالی که این‌ آمار درست نیست و اما این آمار را آموزش و پرورش قبول ندارد.

رضایی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی در استان کرمان تصریح کرد: تقلب در امتحان نهایی با توجه به تجهیز حوزه‌های امتحانی به ابزار نظارتی ممکن نیست و برگه‌های امتحان نهایی دانش‌آموزان در استان های مختلف و به صورت نامعلوم تصحیح می‌ شود که این‌ امر تقلب در این آزمون را به صفر رسانده است.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد دانش آموزان استان کرمان طبق برنامه پنج ساله توسعه باید در هنرستان‌ها تحصیل کنند که این‌ مهم در استان کرمان در حال تحقق است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان استقلال آموزش و پرورش جازموریان در پی شهرستان شدن این منطقه را از اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: در این دولت همچنین گلخانه هایی به منظور ایجاد درآمد برای دانش‌آموزان استثنایی ایجاد شده که در بسیاری موارد به درآمدزایی رسیده است.

وی جذب ۱۰ هزار و ۷۵ سوادآموز در کرمان، جذب اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از طریق شرکت گهرزمین، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ایجاد زمینه حضور ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان پیشرفت، جذب ۱۵۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در اردوی راهیان حاج قاسم را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان کرمان طی چند سال اخیر عنوان کرد.

رضایی همچنین با گرامیداشت ۱۲ اریبهشت و روز تکریم مقام معلم افزود: به همین مناسبت شعار هفته معلم سال جاری “همه ما مدیون تو هستیم، معلم” انتخاب شده و ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند که قدردان زحمات آنان هستیم.

وی با قدردانی از معلمان خیر در استان کرمان گفت: پهلوان عطا احمدی یکی از این معلمان خیر است که حدود ۲۶۰ مدرسه در این استان ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: در سال جاری ۱۲ معلم نمونه کشوری از این استان معرفی شده‌ اند و در این هفته برنامه هایی مانند دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، عیادت از معلمان بیمار، غبار روبی از گلزار شهدا، به صدا در آمدن زنگ “سپاس معلم” اجرا می شود.

وی در خصوص اجرای طرح سنجش نوآموزان نیز گفت: مهلت نهایی این طرح پایان اردیبهشت ماه است و پیش بینی می شود حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ نوآموز در استان کرمان امسال به کلاس اول بروند.

رضایی همچنین با بیان اینکه ۲ سال قبل بیش از چهار هزار معلم در کرمان در نقل و انتقالات جابه جا شدند، افزود: سال گذشته نیز بیش از سه هزار و ۷۰۰ معلم به مناطق مورد درخواست خود منتقل شده اند.

وی از اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان و افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق فرهنگیان طی ۲ سال اخیر خبرداد و افزود: پرداخت هزینه های درمان، تسهیلات بدون بازپرداخت برای بیماران سخت درمان از جمله اقدامات آموزش و پروش استان کرمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمان در شاخص های اختصاصی موفق به کسب رتبه اول کشور و در کل شاخص‌ها ها رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

رضایی افزود: کسب ۶ رتبه تک رقمی کنکور توسط دانش آموزان کرمانی و کسب رتبه ۲۶ کنکور رشته ریاضی یک دانش‌ آموز در منطقه رودبارجنوب یکی از اتفاقاتی است که در طول تاریخ این منطقه بی‌ نظیر بوده و همچنین رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از دیگر افتخارات این استان است.

وی کسب ۱۲۰ مدال رنگارنگ مسابقات کشوری و ۱۰۷ رتبه برتر کشور توسط معلمان و دانش‌آموزان استثنایی در استان کرمان در سال تحصیلی جاری را از دیگر موفقیت های استان برشمرد و ادامه داد: همچنین طی ۲ سال اخیر در این استان بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان کرمان همچنین سند ۴۰۵ ملک را در سال ۱۴۰۱ و ۳۸۵ ملک را در سال گذشته گرفته و در بخش سرانه فضای آموزشی به رشد ۶۹ درصدی رسیده است.

رضایی ادامه داد: عملیات احداث و تکمیل بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام سردار سلیمانی در کرمان در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۴۰۸ کلاس درس استان کرمان که از سال ۹۰ تا سال جاری ناتمام مانده بود، افزود: این کلاس ها در سال جاری تکمیل و تجهیز شده‌ اند.

رضایی با اشاره به احداث اردوگاه شهید سلیمانی در کرمان بیان کرد: وزارت نفت موظف شده است تا ۱۵ میلیارد تومان به منطور احداث این اردوگاه اختصاص دهد.


تقلب در امتحان نهایی ممکن نیست

منبع:یـزدان کـرمان
? تقلب در امتحان نهایی ممکن نیست