خزعلی: حامی نانوایان ملتزم به رعایت سلامت و استاندارد نان هستیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت‌ و پشتیبانی از نانوایان با توجه به شرایط نانوایان و التزام آنها به سلامت و استاندارد نان باید انجام گیرد. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، انسیه خزعلی جمعه شب ۱۴ مهر ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان در کرمان با اشاره به اهمیت […]


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت‌ و پشتیبانی از نانوایان با توجه به شرایط نانوایان و التزام آنها به سلامت و استاندارد نان باید انجام گیرد.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، انسیه خزعلی جمعه شب ۱۴ مهر ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی نان در کرمان با اشاره به اهمیت سفره خانواده و سلامت تغذیه عنوان کرد: از روز ملی خانواده با پیام رئیس جمهور، رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه را آغاز کردیم که یکی از کارگروه‌های مهم آن سفره و سلامت خانواده است و از محورهای مهم نیز در قوت غالب مردم، یعنی نان و کیفیت آن است. 

وی حمایت از نانوایی‌های صنعتی، محلی و خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه اینها باید به گونه‌ای مورد توجه دولت قرار گیرد و برای آن فرهنگسازی شود و پشتیبانی لازم برای سلامت و ترویج فرهنگ تغذیه سالم داشته باشیم. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در یک سال پیش‌رو قرار است برنامه‌های آموزشی، مهارتی، کارگاهی، رویدادهای مختلف نمایشگاهی و فروشگاهی در راستای تغذیه سالم در جنبه‌های مختلف حرکت کند. 

خزعلی افزود: کرمان در این حوزه پیشقدم بوده و اولین رویداد را با عنوان نان، مهمترین غذا در سفره آغاز کرده تا فرهنگ نان کامل و سالم ترویج یابد‌. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توجه به سلامت غذایی، پرهیز و تغذیه باید فرهنگ‌سازی شود که هم خانم‌ها محور خانواده هستند و هم اینکه باید به کودکانمان آموزش دهیم. 

وی اضافه کرد: ما به همراهان کودک و نوجوان در حوزه سلامت غذایی نیاز داریم تا همانند همراه پلیس ما را از استفاده غذاهای مضر پرهیز دهند. 

خزعلی به اهمیت فرهنگسازی برای خانواده اشاره داشت و گفت: این فرهنگ‌سازی را با تغذیه آغاز کردیم و در رویدادهای ۹ گانه به فرهنگ ناملموس، رسانه، بازی، مد و لباس، محیط زیست، تربیت، مهارت و موفقت در خانواده خواهیم پرداخت. 

وی بیان کرد: بیمه بانوان نانوا که معیشت زندگی آنها تامین می‌شود و نانوایی‌های محلی مورد توجه است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این حمایت‌ها با توجه به شرایط نانوایان و التزام آنها به سلامت و استاندارد نان باید انجام گیرد. 

خزعلی ابراز داشت: پشتیبانی ویژه را از خانم‌هایی خواهیم داشت که مایل به آموزش هستند تا در منزل تولید نان سالم و کامل داشته باشند و به عنوان شغل خانگی به نانوایی نگاه می‌کنند‌. 

پایان پیام/۸۰۰۱۷/ب





خزعلی: حامی نانوایان ملتزم به رعایت سلامت و استاندارد نان هستیم

منبع: فــارس
? خزعلی: حامی نانوایان ملتزم به رعایت سلامت و استاندارد نان هستیم