تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی

فت فتو/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و انقلابی رشد می کند. احمدعلی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فت فتو در رابطه با قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، اظهار کرد: مردم ترک زبان کشور ما همواره پای انقلاب ایستاده اند و هر کجا نیاز به حضور […]

فت فتو/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و انقلابی رشد می کند.

احمدعلی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فت فتو در رابطه با قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، اظهار کرد: مردم ترک زبان کشور ما همواره پای انقلاب ایستاده اند و هر کجا نیاز به حضور و مقاومت بوده، با جان و مال خود و به بهای خونشان از ارزشها و انقلاب اسلامی دفاع کردند که این چنین مردمی شایسته قدردانی و احترام هستند.

وی گفت: قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ استمرار قیام ۱۹ دی مردم با بصیرت قم بود زیرا مردم فهیم تبریز با راهنمایی آیت الله قاضی جهت اعتراض و عکس العمل به قیام ۱۹ دی برای بزرگداشت چهلم این شهدا قیام کردند لذا سال ۵۶ آبستن اتفاقات بسیار مهمی و مقدمه برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدای والامقام انقلاب، افزود: مردم متحد ما در هر شهری که قیامی صورت می گرفت و حکومت با آنها مقابله می کرد و هموطنان ما را می کشت، در سایر شهرها نیز به حمایت از برادرانشان بلند می شدند و قیامی دیگر را شکل می دادند که در نهایت همین مقاومت ها و همبستگی های اقوام ایرانی سبب پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ شد.

مقدم ادامه داد: حرکت و قیام بصیرت مندانه مردم تبریز، سبب ثمردهی انقلاب و انگیزه استمرار مبارزه برای مردم سایر شهرهای ایران شد بطوریکه مردم آذربایجان، پیشران وحدت و ایستادگی ملی در کشور هستند لذا رمز پیروزی ملت ایران در برهه های مختلف زمانی، اتحاد و حضور پررنگ مردم ولایتمدار بوده است.

وی همچنین با اشاره به  ۲۹ بهمن، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، بیان کرد: واژه “اقتصاد مقاومتی” را اولین بار مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹، در دیدار با کارآفرینان مطرح و «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و به دلیل فشار اقتصادی دشمنان و آمادگی کشور برای جهش، کشورمان را نیازمند اجرای اقتصاد مولد و مقاومتی و کارآفرینی دانستند.

مقدم اذعان کرد: شگرد همیشگی دشمن القاء ناکارآمدی و ناتوانی به مردم ما، برای سلطه و غارت منابع کشورمان است بطوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند:« در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران، استعمارگران و حاکمان وقت، هم‌صدا، ناتوانی ملت ایران را تبلیغ می‌کردند که پیروزی انقلاب به این روند پایان داد».

این فعال سیاسی بیان کرد: در اولین بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ مطلوب اقتصادی آمده است لذا توسعه کارآفرینی سبب تسریع رشد اقتصادی و سرمایه های انسانی می شود. 

وی با تاکید بر اینکه اشتغال و ثروت، باعث بالا رفتن توان اقتصادی و در نتیجه اقتدار ملی می شود، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تلاشی جهادی و ملی برای بی اثر و خنثی کردن تحریم ها جهت پیشرفت و اقتدار ملی است. بنابراین اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با فشار تحریم های دشمن قوی و مقتدر شده و آماده رقابت با دشمنان نیز هست.

مقدم با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی؛ تلاش خستگی ناپذیر برای مغلوب کردن سران سلطه است، عنوان کرد: مشارکت ملی در فعالیت های اقتصادی سبب افزایش و رونق تولید ملی می شود. همچنین ثمره اقتصاد مقاومتی، اقتدار و توسعه است که می تواند دشمن را زمین گیر کند.

وی ضمن تشریح ثمرات اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: مقاومت در بحران ها، خود اتکایی و رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت، اشتغال زایی، خودکفایی، افزایش بودجه کشور، مقاوم سازی اقتصاد، توانمند سازی و خودباوری نخبگان و تولیدکنندگان از دستاوردهای مهم اقتصاد گران بها و مورد تاکید معظم له است لذا مسئولان باید مقدمات ایجاد و تولید این اقتصاد را برای اقشار گوناگون بوجود بیاوردند تا وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کم شود و در نتیجه اقتصادی ایمن و حساب شده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کارآفرین ملی، با اقتصاد مقاومتی می تواند ایران مقاوم را شکل دهد، گفت: کارآفرین جهادی در کنار اقتصاد مقاومتی، تهدیدها و سختی های کار را به جان می خرد و با نهایت بهره وری از امکانات موجود و با ایجاد شرایط مطلوب سبب شکل گیری اقتصادی پر بهره می شود لذا هرجا که سکاندار و حکیم فرزانه انقلاب به راهکاری اشاره کردند باید مسئولان و مدیران ما جامه عمل به آن بپوشانند تا کشور را از تهدیدات دشمنان استعمارگر ایمن کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: تحقق و تشکیل یک اقتصاد مقاوم و ضد تحریمی دشمن فقط با اراده جهادی و انقلابی کارآفرینان و مدیران می تواند صورت بگیرد و وقتیکه “ما می توانیم” باور دانشمندان و نخبگان ما شود آن وقت است که اقتصاد مقاومتی می تواند بارور شود و با رونق بازار و تولید داخلی و افزایش صادرات کمر دشمن را بشکند و حتی دشمن را وادار به کوتاه آمدن و استفاده از تولیدات ملی خود کنیم.
 
انتهای پیام




تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی

منبع: ایـسنا
? تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی