به بهانه اعتراضات نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم

فت فتو/کرمان چهارمین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال جاری در استانداری کرمان برگزار شد مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ظهر امروز ۱۲ مهرماه در چهارمین جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: براساس بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، بهره‌برداران معادن موظف هستند یک درصد از […]

فت فتو/کرمان چهارمین جلسه شورای معادن استان کرمان در سال جاری در استانداری کرمان برگزار شد

مهدی حسینی‌نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ظهر امروز ۱۲ مهرماه در چهارمین جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: براساس بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، بهره‌برداران معادن موظف هستند یک درصد از فروش خود را برای جبران خسارت و انجام پروژه‌های بهداشتی و عمرانی در مناطق استقرار معدن اختصاص دهند.

او در ادامه از عملکرد وصولی استان در زمینه قانون یک درصد از فروش معادن سخن به میان آورد و اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ میزان وصولی براساس مصوبات شورای معادن استان حدود ۱۲۵ میلیارد ریال بوده که همه این مبلغ به استان برگشت داده شده است.

طبق گفته رئیس سازمان صمت استان کرمان، وصولی براساس مصوبات شورای معادن استان در سال ۱۳۹۸، ۸۰۸ میلیارد ریال بوده اما فقط ۴۴۹ میلیارد ریال آن به استان کرمان برگشت داده شده است.

طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، در سال ۱۳۹۹، میزان وصولی براساس مصوبات شورای معادن استان ۷۰ میلیارد ریال بوده و هیچ برگشتی به استان از این محل نداشته‌ایم و در سال گذشته از ۸۵ میلیارد ریال وصولی ۵۷ میلیارد ریال آن به استان بازگشت داده شده است.

او می‌افزاید: براساس شکایتی که دستگاه‌ها انجام داده بودند، امسال مصوب شد از فروش معادن تا نیم دهم درصد اخذ شود و با پیگیری شورای معادن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای رفع آلایندگی ها یا خسارات در استان هزینه شود.

طبق اعلام حسینی‌نژاد، سهم استان کرمان در بودجه سال جاری از محل یک درصد فروش معادن ۵۰۰ میلیارد تومان است که براساس گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، هرچه وصول کنیم امکان برگشت آن وجود دارد.

او می‌افزاید: شورا مصوب کرد نیم دهم درصد از فروش معادن که ایجاد آلایندگی کرده‌اند براساس شکایت‌ها در کارگروه ذیل شورا کارشناسی و بررسی شود و در صورت تایید به سازمان برنامه و بودجه ارسال و وصول شود.

رئیس صمت استان، با اشاره به معدن کنسانتره درآلو، عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد عملیات اجرایی خط انتقال برق این معدن آغاز شود تا در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار کرمان نیز در این جلسه در واکنش به درخواست اجازه دادن بهره برداری از معدن شن در یک منطقه گفت: تصمیم خلاف قانون نمی توانیم بگیریم. به بهانه اعتراضات نمی توانیم خلاف قانون عمل کنیم لذا مجوز براساس موافقت همه دستگاه‌های مربوطه داده شود.

انتهای پیام




به بهانه اعتراضات نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم

منبع: ایـسنا
? به بهانه اعتراضات نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم