اولین رویداد ادبی ـ هنری «عمود ۱۳» در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد

نذیر کرمان/کرمان اولین رویداد بین‌المللی هنری و ادبی «عمود ۱۳»، گرامیداشت شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان، شامگاه ۲۴ بهمن ماه در دانشگاه شهید باهنر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد. دکتر محمود بابایی هدف از برگزاری این رویداد را ثبت روایات مربوط به شهدای این جنایت تروریستی دانست و گفت: برخی […]

نذیر کرمان/کرمان اولین رویداد بین‌المللی هنری و ادبی «عمود ۱۳»، گرامیداشت شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان، شامگاه ۲۴ بهمن ماه در دانشگاه شهید باهنر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

دکتر محمود بابایی هدف از برگزاری این رویداد را ثبت روایات مربوط به شهدای این جنایت تروریستی دانست و گفت: برخی از این روایات بعضاً برای خود خانواده این شهدا هم تازگی دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: شهید حاج عادل رضایی برای قرائت مناجات حضرت امیر(علیه السلام) به دانشگاه شهید باهنر می‌آمد و روز تشییع وی در ۱۷ دی ماه درخواست کردیم پیکر او را به دانشگاه بیاورند و در ۱۵دقیقه‌ای که به ما وقت داده بودند، صوت مناجات‌خوانی خودش را که دقیقا یک ربع بود بالای سرش پخش کردیم و در انتهای این مناجات شنیدیم شهید می‌گوید: رفقا بعد از مرگم، جنازه من را اینجا بیاورید و این مناجات را پخش کنید.

وی در ادامه بیان کرد: استقبال از اولین رویداد «عمود ۱۳» بی نظیر و فراتر از تصور ما بود و ۱۶۱ اثر از دانشگاه‌های مختلف کشور در بخش‌های عکس‌نوشته، داستانک، شعر و پادکست دریافت شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: از این تعداد در هر بخش سه اثر برتر معرفی و در مجموع از ۱۲ برگزیده تجلیل می‌شود.

همچنین دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی پیرامون ارزش‌هایی شکل گرفت که در بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری احصا شده است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تلاش مستکبران برای از کار انداختن انقلاب و جلوگیری از گسترش آن، تصریح کرد: امروز دشمنان ما به حقیرترین حربه‌ها تمسک می‌جویند و در صدد کور کردن پایه‌های اعتقادی مردم هستند اما انقلاب مانند خون در رگ‌های مرم جاری و شهادت قوام‌بخش نظام و انقلاب است کما اینکه ۲۲ بهمن ازدحام جمعیت چشمگیر کرمان خلاف فرضیات مستکبران را ثابت کرد.

وی در  پایان بیان کرد: یک دو گانه ساده پیش روی ماست و باید تصمیم گرفت برای شهادت و یا مردن.

به گزارش نذیر کرمان، در این مراسم از خانواده شهیدان حاج عادل رضایی، مکرمه حسینی، رضا ایرانمنش و سکینه صادقی از جانبازان حمله تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان تجلیل و پیام وزیر علوم به این رویداد قرائت شد.

انتهای پیام




اولین رویداد ادبی ـ هنری «عمود ۱۳» در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? اولین رویداد ادبی ـ هنری «عمود ۱۳» در دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد