امامزاده سلیمانشاه کوهبنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود

مراسم شیرخوارگان حسینی در بیستمین سال خود در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان،. عاشقان حسینی در شهرستان تاریخی و عارف‌پرور کوهبنان همه ساله در ایام محرم و صفر با برپایی آیین‌های مختلف مرثیه‌خوانی، عزاداری، پرده‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، عزاداری سنتی شامل جوش‌زنی و سنگ‌زنی، همایش شیرخوارگان حسینی در رثای […]


مراسم شیرخوارگان حسینی در بیستمین سال خود در امامزاده سلیمانشاه کوهبنان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان از کوهبنان،. عاشقان حسینی در شهرستان تاریخی و عارف‌پرور کوهبنان همه ساله در ایام محرم و صفر با برپایی آیین‌های مختلف مرثیه‌خوانی، عزاداری، پرده‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، عزاداری سنتی شامل جوش‌زنی و سنگ‌زنی، همایش شیرخوارگان حسینی در رثای سالار شهیدان گرد هم می‌آیند تا شکوه و عظمت عاشورای حسینی را متجلی کنند. . آئین‌های عزاداری ماه محرم و صفر همه ساله در کوهبنان به‌عنوان بام فرهنگی استان کرمان با شور و عشق خاص مردم به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا برگزار می‌شود.

 سیکنه شاهرخی دبیر برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در کوهبنان امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: عاشقان و ارادتمندان به سیدالشهدا(ع) ارادت و تجدید میثاق خود را هرسال در قالب عزاداری، روضه‌خوانی، سخنرانی و… باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

 وی افزود: یکی از این برنامه ‌ای محوری و مهم در محرم هر سال همایش شیرخوارگان حسینی است که با حضور گسترده بانوان و کودکان شیرخوار حال و هوایی دیگری به خود می‌گیرد و شهر کوهبنان را حال و هوای معنوی خاصی می‌بخشد و جان و دل عاشقان حسینی را برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی مهیا می‌کند.

 دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان افزود:همایش شیرخوارگان حسینی در کوهبنان با استقبال گسترده و با اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی در اولین جمعه از ماه محرم به یاد کوچکترین شهید کربلا حضرت علی‌ اصغر(ع) همزمان با سراسر کشور در حرم‌ مطهر امامزاده سلیمانشاه در جوار قبور مطهر و منور شهیدان همیشه جاوید همراه با مداحی عرب‌زاده، مرثیه‌سرایی و عزاداری برگزار شد.

 شاهرخی بیان داشت: حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود، بنابراین تبیین حادثه عاشورا وظیفه همگان است.

 وی تاکید کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ تا پرچم سرخ حسینی و پرچم سبز مهدوی را خدشه‌دار کند چون آنان از سرخی خون و امید داشتن به‌شدت وحشت دارند که این مهم وظیفه ما را به‌عنوان شیعه و دوستدار اهل‌بیت سنگین‌تر می‌کند تا همه ساله حرارت مراسم حسینی را با معرفت ، بصیرت و شعور حسینی افزون کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب





امامزاده سلیمانشاه کوهبنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود

منبع: فــارس
? امامزاده سلیمانشاه کوهبنان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود