از کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک در آینده نزدیک تا توسعه اشتغال با فعالیت معادن «هندوستان ایران»

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی به تشریح اخبار امیدآفرین این دو شهرستان پرداخت. ذبیح‌الله اعظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه کارخانه لاستیک جیرفت آماده کلنگ‌زنی است،  گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی و اقدامات سرمایه‌گذار و نهایت […]

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی به تشریح اخبار امیدآفرین این دو شهرستان پرداخت.

ذبیح‌الله اعظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه کارخانه لاستیک جیرفت آماده کلنگ‌زنی است،  گفت: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی و اقدامات سرمایه‌گذار و نهایت همکاری نهادهای مرتبط شهرستان و استان کرمان، زمین مورد نظر تخصیص و تشریفات اداری انجام شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقرر شده بود این پروژه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ‌زنی شود اما با لغو سفر وی، این طرح در اولین فرصت با حضور یکی از مقامات عالی رتبه وزارت‌خانه و با حضور مسئولان استان کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در خصوص سایر اقدامات انجام شده در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد بیان کرد: شرکت سنگ آهن گوهر زمین یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه معادن ایران است که فعالیت در زمینه پنج معدن بزرگ را در جیرفت انجام خواهد داد و گفتنی است مقدمات اولیه این کار فراهم شده و چندین هکتار زمین در این راستا خریداری شده و در حال ساخت‌وساز آزمایشگاه، انبارها و کارگاه‌های مورد نظر است.

تشریح آخرین وضعیت انتقال آب شیرین از دریا عمان به جنوب کرمان و احداث راه آهن در جیرفت

اعظمی افزود: عملیات حفاری هم در برخی از معادن عنوان شده با تجهیز کارگاه آغاز شده که این معادن شامل مس، سنگ‌آهن و سایر فلزات است که اشتغال‌زایی بسیار زیادی را در منطقه به‌دنبال دارد و از هیات مدیره شرکت گوهر زمین که توجه ویژه به پهنه معدنی این منطقه دارند و سرمایه‌گذاری عظیمی را در جنوب کرمان شروع کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه انتقال آب شیرین از دریا عمان به جنوب کرمان اظهار کرد: این پروژه قبلا برنامه‌ریزی شده بود که اجرایی نشد که با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت زیر مجموعه هلدینگ وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی مقرر شده است خط آب شیرین که از سمت بندر سیریک به طرف اصفهان می‌رود، از غرب جیرفت یک خط لوله به جیرفت و عنبرآباد متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هزینه‌های احداث پروژه راه آهن جیرفت بسیار سنگین است، مقرر شده با راه‌اندازی و فعال شدن معادن سنگ آهن شرکت گوهر زمین در جیرفت، این شرکت برای پروژه راه آهن و خط لوله اصفهان مشارکت داشته باشد.

انتهای خبر/م
 




از کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک در آینده نزدیک تا توسعه اشتغال با فعالیت معادن «هندوستان ایران»

منبع:آرمـان
? از کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک در آینده نزدیک تا توسعه اشتغال با فعالیت معادن «هندوستان ایران»