‌۳۲ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان کرمان تحصیل می‌کنند

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده به این دانش آموزان افزوده می‌شود. – اخبار استانها – به گزارش […]

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده به این دانش آموزان افزوده می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، رضا رضایی صبح امروز در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش لازمه توسعه پایدار هر کشوری است، اظهار داشت: نقش موثر آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و پیشرفت کشور انکار ناپذیر است‌.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است و باید دغدغه اصلی مسئولان و مردم باشد، گفت: خوشبختانه امروز صدای مدرسه در جامعه شنیده می‌شود و همه مردم و مسئولان نسبت به آموزش و پرورش و آینده فرزندان ایران اسلامی دغدغه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۷۵۰ مدرسه با حضور یک تا ۱۰ نفر دانش آموز در استان بیان کرد: فاصله شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مدرسه استان، هزار و ۳۳ کیلومتر است و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط استان به اهتزاز درآمده و معلم تنها نماینده دولت در این مناطق است.

سرانه فضای آموزشی شهر کرمان بسیار پایین است
«مدارس فرسوده» معضل پیش‌روی آموزش/ تعطیلی چندین ماهه مدارس فرصتی برای بازسازی فضای آموزشی است

وی به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی جبرانی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان کرمان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سطح استان، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی آینده به این دانش آموزان افزوده می‌شود و باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پوشش تحصیلی و ساماندهی آنها انجام شود.

وی از کلنگ‌زنی عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: برای تکمیل این اردوگاه و تسریع در روند ساخت، نیازمند پیگیری ویژه استانداری و اختصاص اعتبارات استانی هستیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




‌۳۲ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان کرمان تحصیل می‌کنند

منبع: تسنــیم
? ‌۳۲ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان کرمان تحصیل می‌کنند