۳۰ هزار زوج نابارور کرمان معدن طلای افزایش جمعیت هستند/ نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: حدود ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد و این در حالی‌ست که آنها معدن طلای افزایش جمعیت به شمار می‌روند زیرا خواستار فرزندآوری هستند و ۴۰ درصد زوج‌های نابارور نیز درمان می‌شوند. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار […]


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: حدود ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد و این در حالی‌ست که آنها معدن طلای افزایش جمعیت به شمار می‌روند زیرا خواستار فرزندآوری هستند و ۴۰ درصد زوج‌های نابارور نیز درمان می‌شوند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ نفر را زیرپوشش دارد و امسال در هر ماه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد مالی در قبال درمان بیمه‌شدگان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی در سطح استان کرمان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند تا بیمه‌شدگان در زمان درمان با پوشش بیمه‌ای خدمات را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: دو سیاست کلی در سال جاری را دنبال می‌کنیم که با اطمینان از پوشش بیمه‌ای جمعیت استان از طریق صندوق‌های مختلف بیمه‌ای در پی این هستیم تمام جمعیت استان از یک نوع پوشش بیمه‌ای درمان برخوردار باشند.

جعفری اضافه کرد: بیمه رایگان روستاییان برقرار است و برای شهرنشینان در قالب دهک‌بندی وزارت رفاه سه‌دهک اول بیمه رایگان درمان دارند و دهک‌های چهار به بعد به نسبت سطح دهک‌بندی از درصدی پوشش بیمه‌ای معاف هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ پزشک خانواده روستایی و شهری در استان کرمان مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: استفاده به‌موقع و به‌جا از خدمات تشخیصی و درمانی نیز مورد توجه است و کرمان پایلوت عقد و تمدید قرارداد با موسسات به‌روش غیرحضوری است.

جعفری ابراز کرد: بیماران ویژه خاص و صعب‌العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان‌دار می‌شوند تا از خدمات ویژه‌تری برخوردار شوند و 

۴۵ هزار نفر از بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، سرطان، ام‌اس، دیالیز و اس‌ان‌ای”فلج عضلانی”  زیرپوشش بیمه سلامت در استان کرمان نشان‌دار شده‌اند و بیشترین هزینه برای بیماران سرطانی بوده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته جمعیت گفت: نقش بیمه سلامت در فرزندآوری و صیانت از جوانی جمعیت پررنگ است و حمایت از دوران بارداری با بیمه رایگان زنان باردار و فرزندان تا ۵ سال و حمایت ۹۰ درصدی از زوج‌های نابارور ازجمله اقدامات ما به‌شمار می‌رود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اضافه کرد: حدود ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد و این در حالی‌ست که آنها معدن طلای افزایش جمعیت به شمار می‌روند زیرا خواستار فرزندآوری هستند و ۴۰ درصد زوج‌های نابارور نیز درمان می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه دنیا به سمت پیری حرکت می‌کند از شیب نزولی جمعیت در ایران از سال ۹۴ سخن گفت و ابراز داشت: همه مسوولان باید برای جوانی جمعیت پای کار آیند.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۲ هزار نفر از معلولان در استان کرمان نشان‌دار شده‌اند و بخشی از هزینه‌های آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





۳۰ هزار زوج نابارور کرمان معدن طلای افزایش جمعیت هستند/ نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج

منبع: فــارس
? ۳۰ هزار زوج نابارور کرمان معدن طلای افزایش جمعیت هستند/ نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج