۱۱ پرونده قصاص در جیرفت امسال به سازش انجامید

جیرفت – فت فتو – رییس دادگستری جیرفت گفت: ۱۱ فقره پرونده قتل غیرعمد در حوزه قضایی این شهرستان طی امسال با عفو و گذشت اولیای دم مختومه شد. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، اصغر ستایی مختاری روز پنجشنبه توضیح داد: از ابتدای سال جاری پنج هزار و […]

جیرفت – فت فتو – رییس دادگستری جیرفت گفت: ۱۱ فقره پرونده قتل غیرعمد در حوزه قضایی این شهرستان طی امسال با عفو و گذشت اولیای دم مختومه شد.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، اصغر ستایی مختاری روز پنجشنبه توضیح داد: از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۸۰۹ فقره پرونده با تلاش و کمک اعضا وکارکنان شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت به صلح و سازش منجر شده که ۱۱ مورد آنها مربوط به قتل غیرعمد بوده است.

وی از کاهش محسوس موجودی پرونده های اجرای احکام در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: موجودی پرونده های شوراهای حل اختلاف جیرفت در ابتدای سال جاری ۳۶۶ فقره بود که این میزان در بهمن ماه به ۱۱۲ فقره رسیده و کاهش ۶۹ درصدی موجودی پرونده ها را نشان می دهد.  

ستایی مختاری در ادامه با اشاره به عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت گفت: به همت اعضای شورای حل اختلاف زندان از ابتدای سال تعداد ۲۱ زندانی از زندان آزاد شده اند و تعداد ۱۵۶ فقره پرونده نیز به سازش انجامیده است.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




۱۱ پرونده قصاص در جیرفت امسال به سازش انجامید

منبع: ایرنـا
? ۱۱ پرونده قصاص در جیرفت امسال به سازش انجامید