کم‌لطفی مسئولان نسبت به خوانندگان موسیقی پاپ استان کرمان

در دنیای امروز، موسیقی یکی از تأثیرگذارترین هنرهاست. در شهر ماهان جوانانی هستند که سالیان متمادی فعالیت گسترده ای در زمینه موسیقی داشته اند؛ اما بی توجهی و ناملایمتی‌های زیادی را در این عرصه متحمل شده اند. به گزارش فت فتو؛ در دنیای امروز موسیقی یکی از تأثیر گذار ترین و مهمترین مسایل است که […]

در دنیای امروز، موسیقی یکی از تأثیرگذارترین هنرهاست. در شهر ماهان جوانانی هستند که سالیان متمادی فعالیت گسترده ای در زمینه موسیقی داشته اند؛ اما بی توجهی و ناملایمتی‌های زیادی را در این عرصه متحمل شده اند.

به گزارش فت فتو؛ در دنیای امروز موسیقی یکی از تأثیر گذار ترین و مهمترین مسایل است که جامعه به آن توجه ویژه ای دارد و موسیقی با پیام های خود اثرات فراوانی در زندگی افراد و به طبع جامعه را در بر می گیرد، در شهر ماهان جوانانی هستند که سالیان متمادی فعالیت گسترده ای در زمینه موسیقی داشته اند و فعالیت های شان در سایت های پر مخاطب و  به گوش طرفداران موسیقی رسیده، اما بی توجهی و نا ملایمت های زیادی را در این عرصه هنری تاکنون متحمل شده اند.

یکی از جوانان فعال و حرفه ای موسیقی ماهان هادی نقی زاده است وی متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۵ در ماهان فرزند شهید غلامرضا نقی زاده و برادر شهید مهدی نقی زاده است. هادی نقی زاده خواننده پاپ است و کار خود را بصورت رسمی از سال ۹۷ با تک آهنگی در مورد شهید آغاز کرده است. وی فارغ التحصیل مدیریت امورفرهنگی است و اکنون ساکن کرمان و کارمند اداره پست است. نقی زاده تاکنون ۱۳ تک آهنگ منتشرکرده است.

هادی نقی‌زاده در گفتگو با راه آرمان؛ نخستین کارم با مضمون «شهید» در سال ۱۳۹۷ همزمان با سالگرد برادر شهیدم روانه بازار شد. 

وی افزود: از بچگی علاقه به خواندن داشتم، ضبط کوچکی داشتم که دو دکمه داشت، وقتی آن را می زدم شروع به ضبط کردن می کرد، می خواندم، ضبط می کردم و گوش می دادم ؛ خیلی دوست داشتم صدایم شبیه خوانندگان خوب و مطرح شود که با تمرین و تکرار این اتفاق افتاد. 

نقی زاده بیان کرد: تاکنون ۱۳ تک آهنگ به نام های نامه، ریسک، دنیای بی تکرار، بهار، ناخدای عشق، در انتظار عباس، طاقت ندارم، مادر، آخرین نفس،گل هشتم، مرد آسمونی و آواز اروند خوانده و منتشر کرده ام.

خواننده پاپ استان کرمان تاکید کرد: برای اینکه یک اثر موسیقایی، ماندگار شود عوامل متعددی اعم از  عوامل اجتماعی، اقتصادی، روانشناختی و هنری دخیل هستند که همه این ها را باید در کنار هم داشته باشیم. هنوز با ایده آل هایم فاصله ی زیادی دارم، در این سال ها سعی کردم منظم کار کنم و از شکست هایم درس بگیرم، همیشه سعی کردم از توانایی هایم و امکاناتی که دارم  نهایت استفاده را ببرم و به کارهایی که ارائه می دهم قانع نباشم. 

وی گفت: هدفم این است در ماهان و کرمان خودم را به سطحی برسانم که کاملاً شناخته شده باشم، البته راه و مسیر سختی است و هرکسی که می خواهد در این راه قدم بگذارد باید خیلی قوی و صبور باشد.  باید تلاش زیادی کرد البته در کنارش مسئله هزینه هم مورد توجه است، چون به هرحال برای رسیدن به هدف باید هزینه کرد.

نقی زاده اظهار کرد: در این مسیر عده ای به من خیلی کمک کردند و تعدادی هم  من را عقب انداختند و اصلاً توجهی به آهنگ های من نکردند. اما در همه این اتفاقات حکمتی وجود دارد. به عقیده من تا نوبتت نشود اتفاقی برایت رخ نمی دهد و من این را از بزرگ ترها یاد گرفتم. به مرور اتفاقات خیلی خوبی برای من افتاد که بابت آن ها خوشحالم و خدا را شکر می کنم. 

وی گفت: تازه ترین آهنگم «معما » نام دارد که ترانه سرای آن آرش حسینی است و کار تنظیم آن توسط رامین بهارستانی انجام و اخیراً وارد بازار شده است.

هادی نقی زاده فردی بی ریا و صمیمی است، با اینکه بعد از انتشار چندین تک آهنگ کم لطفی بعضی شروع شده اما باز چیزی نمی گوید و به راه خودش ادامه می دهد.

وی ادامه داد: من در مورد شهدا، اهل بیت، سردار سلیمانی آهنگ خونده ام؛  اما متاسفانه بنیاد شهید هیچ حمایتی از من، به عنوان فرزند شهید نکرد. 

تنها جایی که از من حمایت شد در جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع) در مسجد الرضا ماهان بود که جا دارد از  روح ا… علیرضایی فرزند شهید علیرضایی تشکر کنم، که دعوت کردند و رونمایی از آهنگ «امام رضا» در آنجا صورت گرفت و در همان مراسم آهنگ شهید نیز خوانده شد. 

در حال حاضر  موسیقی ما متاسفانه خیلی بد شده آهنگ های نه چندان جالب و بعضی ها هم چیزهای می خوانند که فاجعه فرهنگی است حالا یه عده ای هم هستند که خوب می خوانند پس چرا حمایت نشوند.

نقی زاده دل پر دردی دارد از حمایت نکردن مسئولین تا  پارتی بازی دارد.

در ادامه با رامین رحیمی حواننده موسیقی پاپ گفتگوی انجام داده ایم  که با شرایط خاصی که دارند در این عرصه موفق هستند.

رامین رحیمی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: بنده  ۲۷ اسفند ۶۴ به دنیا آمدم. به دلیل مشکل جسمی که داشتم خیلی سخت بود در این زمینه کار کنم ولی  از ۱۴ سالگی به بازیگری و سنتور علاقه زیادی داشتم.

وی افزود: برای آموزش نزد استاد طاهری رفتم. او گفت اول تست می‌گیرم اگر توانستید کار کنید که آموزش را شروع می‌کنیم. تست دادم، قبول شدم و کار خود را شروع کردم.

رحیمی بیان کرد: کتاب ۱ و۲ و ۳ روح الله خالقی را خواندم، بعد در کنار آن کیبورد و کمی پیانو یاد گرفتم، با استاد دیگری هم به نام خالقی کار کردم و به کیبورد زدن مشغول شدم.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ در آموزشگاه کامکار، در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی رتبه کسب کردم.

رحیمی گفت: بنده اعتقاد دارم اگر خدا چیزی را از انسان می‌گیرد در عوض چیزهای دیگری به انسان می‌دهد، اما باید پشتیبانی و حمایت شوند.

وی بیان کرد: آنقدر که مشکلات در ایران زیاد است به موسیقی آنچنان که باید توجه نمی‌شود.

رحیمی  از مشکلات جسمی خود  که باعث شده بود در کار موسیقی لطمه وارد کند گفت: هفت ماه پیش بیمار و بستری شدم، طبق صحبت پزشک دچار افت اکسیژن شدم؛ یعنی اکسیژن خون من به ۶۸ رسید من ۷۲ ساعت بی‌هوش بودم و بعد از ۳ روز که به‌ هوش آمدم، اکسیژنم به ۸۰ یا ۹۰ رسید. 

وی افزود: پزشکان هاشمی، علی باقری بعد از معاینه به من گفتند باید دستگاه bipap بگیریم که کار ریه را می کند. این دستگاه برای کسانی است که ریه‌شان از کار می‌افتد. یکی از دوستان ما این دستگاه را کرایه کردند و بسیار حالم خوب شد. قیمت این دستگاه ۳۰ میلیون تومان بود که حتی بصورت اقساط با ماهی ۲ میلیون تومان هم نمی‌توانستم آن را بخرم ولی نخریدم. تا اینکه بهزیستی با یک میلیون تومان این دستگاه را به من داد و خدا را شکر مشکل ریوی من حل شد.

رحیمی تصریح کرد: من هفت ماه به خاطر این مشکلات نتوانستم موسیقی کار کنم. وقتی به دنیا آمدم پدر و مادرم زندگی خوبی داشتند اما بعد بخاطر مشکلات من زندگی خوبی ندارند و در حال حاضر مستأجر هستیم. قبل از بیماری در ویالون شاگرد بیشتری نسبت به کیبورد داشتم.

وی در ادامه گفت: برای کار به مؤسسه رعد رفتم اما بخاطر بودجه‌ای را که می‌بایست مثلا ۱۰ ساز بگیرند تا آموزش بدهم، نداشتند، اما الان شاگردی ندارم چون باید مکانی داشته باشم با تجهیزات که بتوانم به شاگردانم آموزش دهم ولی توان خرید این وسایل را ندارم و با وضع مالی که خانواده بنده دارند و مریضی من، به این کار احتیاج دارم ولی هیچ توجهی به موسیقی و کار بنده نمی شود، اگر مسئولان صحبت های بنده را می بینند خواهش میکنم که بنده را در عرصه موسیقی حمایت کنند.

انتهای پیام/




کم‌لطفی مسئولان نسبت به خوانندگان موسیقی پاپ استان کرمان

منبع: دانــا
? کم‌لطفی مسئولان نسبت به خوانندگان موسیقی پاپ استان کرمان