پشت پرده دربه‌در کردن کارتن خواب‌های گرمخانه مردمی کرمان چیست؟/ تخریب گرمخانه روی اموال دولتی و هدایای مردمی

کارتن‌خواب‌های گرمخانه مردمی کرمان از این مکان بیرون انداخته شدند و ساختمان گرمخانه بر روی اموال دولت و هدایای مردمی تخریب شد، این در حالی ست که پشت‌پرده این حرکت عجولانه هنوز مشخص نشده است. فت فتو – کرمان؛ مهسا حقانیت: از دو هفته قبل حدود ۱۰۰ نفر از کارتن‌خواب‌های کرمان در یک گرمخانه مردمی […]


کارتن‌خواب‌های گرمخانه مردمی کرمان از این مکان بیرون انداخته شدند و ساختمان گرمخانه بر روی اموال دولت و هدایای مردمی تخریب شد، این در حالی ست که پشت‌پرده این حرکت عجولانه هنوز مشخص نشده است.

فت فتوکرمان؛ مهسا حقانیت: از دو هفته قبل حدود ۱۰۰ نفر از کارتن‌خواب‌های کرمان در یک گرمخانه مردمی در ملکی متعلق به آموزش و پرورش ناحیه یک پناه داده شده بودند، اما از صبح روز  ۱۸ بهمن‌ماه جاری این افراد در حالی که هنوز خواب بودند و ساعت خروج‌شان از مجموعه سر نرسیده بود، توسط افرادی بیدار شده و از گرمخانه بیرون انداخته شدند و ساختمان گرمخانه بر روی اموال دولت و هدایای مردمی تخریب شد. این در حالی ست که هنوز  پشت‌پرده این حرکت عجولانه مشخص نشده است.

پاقدم با برکت معاون سیاسی برای گرمخانه

یکم بهمن ماه‌جاری گزارشی با عنوان «گام‌به‌گام با کارتن‌خواب‌های کرمان در یک شب سرد/ مردم جان‌پناه آسمان‌خواب‌ها شدند» در فت فتو منتشر کردیم که در آن به وضعیت سر و سامان دادن به کارتن‌خواب‌ها توسط گروه‌های جهادی و مردمی در شب‌های سرد استخوان‌سوز کرمان پرداختیم.

یک شب پس از انتشار این گزارش رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همراه با تعدادی از مدیران مرتبط از گرمخانه مردمی بازدید کردند و پای درددل بچه‌های جهادی نشست.

این بازدید اما برای گرمخانه مردمی با برکاتی همراه بود، آقا سید مدیر گرمخانه می‌گوید: بعد از اینکه به معاون استاندار گفتیم می‌خواهیم کار ما خروجی داشته باشد، استانداری کرمان امکاناتی از جمله میز سلف، یخچال، بخاری و اجاق‌گاز به گرمخانه داد، زیرا برآورد کرده بودند گرمخانه مردمی تا آخر امسال در این مکان فعالیت می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: مکان گرمخانه خیابان سرباز با هماهنگی شمسی عضو شورای شهر کرمان از آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گرفته شد و قرار بود به مدت دو هفته در این مکان باشیم و سپس آن را تحویل آموزش و پرورش دهیم، اما وقتی دوستان از استانداری، فرمانداری و شورای شهر آمدند و فعالیت‌های ما را از نزدیک مشاهده کردند، قرار بر این شد ما تا اول ماه رمضان در این گرمخانه به کارتن‌خواب‌ها پناه دهیم.

این نیروی جهادی بیان می‌کند: استانداری کرمان به ما امکانات را داد، زیرا گفتیم می‌خواهیم خروجی خوبی تحویل دهیم و بعد از این قضیه بچه‌های بهزیستی با تیم مددکاری هم به گرمخانه آمدند و با ما کار کردند.

اتفاقات خوب گرمخانه مردمی؛ از ترک اختیاری تا بازگشت به خانه

وی خاطرنشان می‌کند: در این مدت کوتاه تعداد کارتن‌خواب‌هایی که به ما اعتماد کردند و به گرمخانه مردمی آمدند از حدود ۱۰ نفر در نخستین شب به حدود ۱۰۰ نفر در شب‌های گذشته رسید و حتی ۷، ۸ نفر به صورت اختیاری به کمپ ترک اعتیاد رفتند.

آقا سید تصریح می‌کند: اتفاق خوب دیگری که در این چند روز روی داد این بود که چند نفر از کارتن‌خواب‌ها هم با پیگیری‌هایی که انجام شد به خانه برگشتند و سر و سامان گرفتند.

خیران کرمانی برای کمک به کارتن‌خواب‌ها در صف هستند

وی با قدردانی از حمایت‌های مردمی برای کارتن‌خواب‌ها خاطرنشان می‌کند: مردم برای تهیه غذای کارتن‌خواب‌ها به نحوی مشارکت دارند که ما تا هفته آینده برای تامین غذا مشکلی نداریم و بر اساس لیستی که از خیران آماده کرده‌ایم هرشب یکی از آنها پای کار می‌آید.

این نیروی جهادی اما از اتفاقی عجیب در شامگاه ۱۷ بهمن‌ماه جاری خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: ساعت ۱۹ وقتی نگهبان ما برای باز کردن درب گرمخانه رفت، متوجه شد قفل ما را شکسته‌اند و یک قفل کتابی به درب زده‌اند.

وی با اشاره به برقراری تماس با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون فرماندار و  شمسی عضو شورای شهر کرمان و اطلاع‌رسانی به آنها در زمینه بسته شدن درب گرمخانه مردمی اظهار می‌کند: با آقای ترابی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان تماس گرفته شد و در نهایت ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب با هزار خواهش و التماس بچه‌های کارتن‌خواب را راه دادند.

گرمخانه را روی وسایل دولت و هدایای مردم تخریب کردند

این جوان کرمانی اضافه می‌کند: صبح روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه جاری وقتی هنوز بچه‌ها در گرمخانه خواب بودند، از آموزش و پرورش به گرمخانه آمدند و نگهبان ما و یکی از دوستان را بیرون کردند و کارتن‌خواب‌هایی که خواب بودند را هم بیدار و بیرون کردند و گفتند می‌خواهیم اینجا را تخریب کنیم!.

وی ادامه می‌دهد: زمانی نگهبان با من تماس گرفت و ماجرا را تعریف کرد، با آقای ترابی که در محل گرمخانه بود، صحبت کردم و گفتم دیشب دوستان استانداری گفته‌اند، امروز مکاتبات استاندار با مدیرکل آموزش و پرورش انجام می‌شود و ان‌شاء‌الله به تعامل و به نتیجه برسیم و اگر مجموعه‌ها به نتیجه نرسیدند، ما می‌آییم وسیله‌های گرمخانه که اموال دولت هستند را جمع می‌کنیم و شما از فردا تخریب را آغاز کنیدو وی به من گفت شما روی نکته دوم مانور بروید یعنی وسایل‌مان را جمع کنیم و من گفتم اگر به توافق نرسیدیم “چشم”.

این نیروی جهادی با اشاره به اینکه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک‌کرمان همچنین تا شنبه هفته آینده به ما مهلت داد تا در صورت عدم تعامل استانداری و آموزش و پرورش بتوانیم وسایل‌مان که اموال دولت و لباس‌های اهدایی مردم است را جمع‌آوری کنیم، می‌گوید:  دقایقی بعد از اینکه صحبت تلفنی ما قطع شد تخریب گرمخانه مردمی را شروع کردند و متاسفم که یک مسؤول فرهنگی روی حرف خودش نماند.  

وی یادآور می‌شود‌: بعد از اینکه بچه‌ها به من اطلاع دادند، آموزش و پرورشی‌ها درب گرمخانه را قفل و تخریب گرمخانه مردمی را آغاز کردند، به یکی دیگر از نیروهای آموزش و پروش که آنجا بود زنگ زدم و گفتم آقای افضلی عزیز لطفا صبر کنید ما وسایل را جمع کنیم، اینها اموال دولت است، اما او حرف‌هایی را به من زد و صدایش را شنیدم که گفت تخریب را شروع کنید و تا من به گرمخانه رسیدم، دیدم دارند گرمخانه را تخریب می‌کنند و در و پنجره‌ها را درآورده بودند و متوجه شدم آنجا دیگر به کار ما نمی‌آید.

ای کاش آموزش و پرورش از روز اول نمی‌آمد

آقا سید که از تخریب گرمخانه مردمی و دربه‌در شدن کارتن‌خواب‌ها به‌عنوان یکی از بی‌پناه‌ترین آدم‌های شهر در این شب‌های سرد به‌شدت ناراحت و رنجیده‌خاطر است، ادامه می‌دهد‌: ای کاش آموزش و پرورش از روز اول این مکان را به ما نمی‌داد، در ابتدای کار گرمخانه مردمی آقای ترابی جزوه‌ای را به ما نشان داد و گفت درباره کارتن‌خواب‌ها تحقیق کرده‌ام و باید این کار انجام شود و ما گفتیم ما تیم اجرایی شما می‌شویم، اما ای کاش وی، خودش را به ما نیروی جهادی معرفی نمی‌کرد زیرا نیروی جهادی یعنی دلسوز مردم و کسی که قدر همه لحظه‌ها را می‌داند.

وی خطاب به آموزش و پرورشی‌ها می‌گوید: ای کاش شما که دو هفته این مکان را به گرمخانه مردمی اختصاص دادید، یک روز دیگر هم صبر می‌کردید تا ما اموال دولت و لباس‌های اهدایی مردم را جمع می‌کردیم تا خاکی و  کثیف نشوند.

این‌ نیروی جهادی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه دولت ما الان دولت مردمی شده است و بچه انقلابی‌ها و حزب‌اللهی‌ها به این دولت و تیم انقلابی امید دارند، متذکر شد: به‌نظر می‌رسد در بدنه بعضی دستگاه‌ها هنوز خبری از جریان انقلابی نیست که این‌طور مسائلی را شاهد هستیم.

 فت فتو همچنین از آموزش و پرورش استان کرمان پیگیر موضوع تخریب عجولانه گرمخانه مردمی شده است اما تا لحظه تنظیم این‌گزارش پاسخی دریافت نکرده است، لذا فت فتو برای شنیدن پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر افراد مرتبط آمادگی دارد.

دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی پشت پرده تخریب گرمخانه مردمی را افشا کنند

از آنجا که گرمخانه مردمی کرمان توسط تعدادی از جوانان جهادی بدون هیچ‌ چشمداشتی و با نیت انسان‌دوستانه راه‌اندازی شد و باری را از دوش بسیاری از دستگاه‌ها برداشت و کمک‌ها و حمایت‌های استانداری و شهرداری کرمان هم بیانگر عملکرد مطلوب این بچه‌های جهادی‌ست، به نظر می‌رسد، دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و قضایی باید هرچه سریع‌تر برای روشن شدن پشت پرده تخریب عجولانه گرمخانه و لطمه زدن به اموال دولت وارد عمل شوند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





پشت پرده دربه‌در کردن کارتن خواب‌های گرمخانه مردمی کرمان چیست؟/ تخریب گرمخانه روی اموال دولتی و هدایای مردمی

منبع: فــارس
? پشت پرده دربه‌در کردن کارتن خواب‌های گرمخانه مردمی کرمان چیست؟/ تخریب گرمخانه روی اموال دولتی و هدایای مردمی