وزیر صمت به کرمان سفر می‌کند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب‌الوقوع وزیر صمت به کرمان و دیدار با فعالان بخش‌های اقتصادی،تجاری و تولیدی خبر داد. محمدمهدی زاهدی،اهداف این سفر را سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح‌های صنعتی و معدنی و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و تجار بیان کرد و […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب‌الوقوع وزیر صمت به کرمان و دیدار با فعالان بخش‌های اقتصادی،تجاری و تولیدی خبر داد.

محمدمهدی زاهدی،اهداف این سفر را سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح‌های صنعتی و معدنی و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و تجار بیان کرد و گفت:«یکی از مهم‌ترین مطالبات ما از وزیر صمت توسعۀ صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیرۀ‌ تامین مواد و تجهیزات صنایع استان کرمان است».

وی دیگر مطالبه از وزیر صمت را انجام تعهدات این وزارتخانه و ایمیدرو در سرمایه‌گذاری ۱۵ درصدی از محل دریافت حق مالکانه و حقوق دولتی در توسعۀ زیرساخت‌های منطقه ازجمله توسعۀ جاده‌ای،ریلی،‌ گمرکات و منابع انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری در توسعۀ پایدار ازجمله موضوعات مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی دانست و بر ضرورت تخصیص پنج درصد از حقوق دولتی به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تاکید کرد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین از وزیر صنعت،معدن و تجارت خواست تا شرکت‌های صنعتی و معدنی را به انجام تعهدات‌شان در حوزۀ مسئولیت اجتماعی ازجمله انجام تکالیف‌شان برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در کلان‌پروژۀ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان ملزم نماید.

وی با تجلیل از سرمایه‌گذاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر در احداث و توسعۀ کارخانۀ فولاد راور که نقش بسزایی در اشتغالزایی جوانان و نخبگان منطقه و رونق و شکوفایی شهرستان راور داشته،از سایر صنایع استان خواست نسبت به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا و هم‌چنین احداث مدرسه بهویژه در شهرستان کرمان با توجه به کمبود کلاس‌ درس،اقدام نمایند.

زاهدی با اشاره به گلایۀ برخی اصناف و بازاریان از ادغام‌های غیرکارشناسی برخی از صنوف که هیچ تناسب فعالیتی با هم‌ ندارند و برخلاف ضوابط انجام شده،خواستار لغو این ادغام‌ها شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در استان کرمان برای تولید خودروهای برقی اظهار کرد:«وجود صنعت مس در استان در کنار کارخانه‌های خودروسازی و مناطق ویژه اقتصادی،مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری نشان از ظرفیت سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای برقی در استان کرمان است».

وی با اعلام حمایت از رویکرد وزیر صمت در بکارگیری افراد متخصص،متعهد و کارآمد در این وزارتخانه،سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه،خواستار برخورد قانونی و معرفی رانت‌خواران،افراد ناسالم و حامیان سیاسی آن‌ها به مردم و قوه قضائیه شد.




وزیر صمت به کرمان سفر می‌کند

منبع:خبر کرمان
?

وزیر صمت به کرمان سفر می‌کند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی